تحصن برای آزادی آیت الله نمر در لندن

به گزارش افکارنیوز، این تحصن مقابل مقر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در شهر لندن برگزار شد و تحصن کنندگان خواهان فشار دولت انگلیس به مقامات آل سعود برای لغو حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر شدند.

در این تحصن شماری از فعالان خارجی نیز شرکت داشتند و تحصن کنندگان با در دست داشتن عکس های آیت الله شیخ النمر و پارچه نوشته، آزادی فوری و بدون قید و شرط وی را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در تحصن با سر دادن شعارهایی، سیاست سرکوب مخالفان توسط خاندان حاکم سعودی را محکوم و برناکارآمدی سیاست تهدید، ارعاب و اعدام که آل سعود در برابر اراده مردم و اصرار آنها بر دستیابی به حقوقشان در پیش گرفته است، تاکید کردند.

دادگاه سعودی آیت الله شیخ نمر باقر النمر را به علت حمایت از خواسته های مردم در رفع تبعیض و بی عدالتی در جامعه، دستیابی به آزادی و دموکراسی و مبارزه با فساد ریشه دوانده در ارکان نظام حاکم در عربستان به اعدام محکوم کرده است.

این حکم موج گسترده ای از اعتراضات و محکومیت ها را در سطح داخلی و خارجی به همراه داشته است. مردم، شخصیت های دینی و سیاستمداران کشورهای اسلامی به نظام سعودی درخصوص هرگونه تعرض به جان آیت الله شیخ نمر هشدار داده اند.