به گزارشافکارنیوز،محمدمهدی صیامیان گرجی مدیر بازرگانی پتروشیمی مارون با بیان اینکه هم اکنون فرآورده های پلیمری، پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن مهمترین محصولات پتروشیمیایی این مجتمع است، گفت: این مجتمع پتروشیمی از ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال پلی اتیلن سنگین، ۲۱۰ هزار تن پلی پروپیلن و ۴۰۰ هزارتن گلایکول برخوردار است.

بازارها به دلیل افزایش تعرفه های صادراتی دیگر برای پتروشیمی های ایرانی جذاب و سودآور نیست و حتی پیش بینی می شود در صورت لغو تحریم ها هم صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای اروپایی افزایش قابل توجهی نیابد.

محمدمهدی صیامیان گرجی مدیر بازرگانی پتروشیمی مارون با بیان اینکه هم اکنون فرآورده های پلیمری، پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن مهمترین محصولات پتروشیمیایی این مجتمع است، گفت: این مجتمع پتروشیمی از ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال پلی اتیلن سنگین، ۲۱۰ هزار تن پلی پروپیلن و ۴۰۰ هزارتن گلایکول برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای حوزه آسیای میانه، مرکزی، منطقه قفقاز، ترکی، چین و پاکستان، تصریح کرد: اروپایی ها هم برای خرید محصولات پتروشیمی مارون درخواست هایی را داشته اند اما به دلیل تعرفه های بالا صادرات به اروپا از صرفه و سود بالای اقتصادی برخوردار نیست.

سیاوش امیر سرداری مدیرعامل شرکت پتروشیمی بیستون با اشاره به تولید روزانه ١٥ تن محصول در این مجتمع پتروشیمیایی گفت: هم اکنون بیشتر محصول HAB و LAB پتروشیمی بیستون به ترتیب به ترکیه، هند و پاکستان صادر می شود.

این مقام مسئول از کشورهای آسیایی به ویژه هند، پاکستان و ترکیه به عنوان مهمترین بازار پتروشیمی این مجموعه یاد کرد و افزود: روند مذاکرات با کشورهای هند و پاکستان رضایت بخش بوده و دو محموله به زودی به این دو کشور آسیایی ارسال می شود.