کفاشیان: عسگری یک ماه پیش استعفا داد

به گزارشافکارنیوز،علی کفاشیان در حاشیه برگزاری شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا در تهران گفت: «این نشست تجربه خوبی برای کشورمان است و شورای المپیک آسیا و هیأت اجرایی با یکدیگر جلسه برگزار می‌کنند. برخی رؤسای فدراسیون‌ها مشترکا عضو شورای المپیک و AFC هستند و ما هم قرار است جلسه‌ای را با تعدادی از آنها برگزار کنیم. امروز برای آنها برنامه داریم و در آکادمی ملی فوتبال حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک از امکانات ما بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: ‌ قرار است شیخ احمد هم برای خانواده فوتبال آسیا سخنرانی کند و این موضوع باعثمی‌شود ارتباط‌مان بهتر از گذشته شود. از روزی که شیخ احمد به AFC آمد جلسات بیشتری داشتیم و با هم دوست و برادر هستیم.

رئیس فدراسیون در خصوص برنامه تیم فوتبال گفت: قرار است بعد از اردوی ترکیه بازی دوستانه‌ای را با ازبکستان در این کشور داشته باشیم و پس از آن در انتخابی جام جهانی در ترکمنستان به مصاف این تیم می‌رویم. با کی‌روش برنامه داریم که با ژاپن هم بازی کنیم.

کفاشیان عنوان کرد: در راستای حمایت‌هایی که شورای المپیک آسیا و AFC می‌کند قرار است میزبان دیدارهای افغانستان و عراق هم باشیم. افغانستان با ژاپن در آزادی دیدار می‌کنند و سایر مسابقاتش هم در مشهد برگزار می شود. تیم ملی عراق هم در کرمانشاه و تهران به مصاف حریفان خود می‌رود. علاوه بر ۷تا ۸ مسابقه برای کشورهای دیگر در ایران برگزار می‌کنیم. خودمان هم میزبان انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها خواهیم بود.

وی در خصوص سفر هفته آینده خود به سوئیس عنوان کرد: روز سه‌شنبه عازم زوریخ هستم. در کنگره فیفا که تقویم ۴ سال گذشته ارائه می‌شود شرکت می‌کنیم و پس از آن انتخابات فیفا برگزار خواهد شد. یکسری مسابقات کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی خواهیم داشت. در مدت ۳ روز اقامت‌مان در سوئیس یک ارائه عملکرد پزشکی خواهد بود که برای اولین بار یک نفر از ایران هم در آن شرکت دارد. فکر می‌کنم جلسات خوبی را در آنجا داشته باشیم.

وی در مورد استعفای عسگری از کمیته داوران و اینکه او گفته است دپارتمان نظرش این بود که فغانی آمادگی داوری ندارد، گفت: من چند بار در این مورد هشدار داده بودم. عسگری یک ماه پیش استعفا داد اما قبول نکردیم و گفتیم در پایان فصل تصمیم خواهیم گرفت. در این مورد کمیته داوران نظر دیگری داشت و همین موضوع صدمه زده است.

کفاشیان ادامه داد: جلسه‌ای را با اسدی دبیرکل و عسگری داشتیم و گفتیم اصلاحاتی باید انجام شود چون رئیس کمیته داوران عضو هیأت رئیسه است غیرقابل تغییر بود و به همین دلیل با استعفای عسگری موافقت کردیم.

وی در مورد اینکه چرا در این وسط فغانی داور بازی نفت و تراکتورسازی قربانی می‌شود، گفت: ما در جلسه با وزیر اعلام کردیم ایرادات به مسئولان تراکتورسازی و بخشی هم مربوط به داوری بود. وظیفه ما بود که به تراکتورسازی تذکر دهیم و فغانی هم به کمیته داوران معرفی شود. اگر اشتباه داشت برخورد کند. این مسابقه حساسیت ویژه‌ای داشت و انتظار ما هم از ناظران و داوران این بود که این موضوع را درک کنند. قضاوت داور در زمین به خودش بازمی‌گردد و کار ما این است که بعد از بازی ارزیابی کنیم. کمیته داوران اگر بگوید قضاوت فغانی مشکلی نداشت ما هم قبول می‌کنیم اما انتظار ما این است که بررسی کنند. تراکتورسازی نایب‌قهرمان لیگ شده و به آنها تبریک می‌گویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه همان بازیکنانی که کادر فنی امید دعوت کرده کی‌روش نیز آنها را انتخاب کرده است، ‌گفت: این یک نقطه قوت است باید به کادر فنی امید تبریک بگوییم که همان بازیکنانی را دعوت کرد که مدنظر کی‌روش بوده است. وظیفه ما این است که یک هماهنگی را بین دو تیم به وجود بیاوریم و با دو تیم ملی قدرتمند پیش برویم.

وی در مورد اینکه کیروش در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه حضور نداشت، گفت: او به همراه دستیارانش ۱۰بار فیلمها را آنالیز میکند.