درپی کیفی کردن کرسی های بین المللی در اجلاس OCA هستیم

به گزارشافکارنیوز،در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا کیومرثهاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که در این نشست هستند عضو هیات اجرایی هستند، به عنوان تصمیم گیرنده در ورزش آسیا محسوب می شوند و هر سیاست و نگاهی که در ورزش آسیا وجود دارد از این نشست نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: حضور این افراد از نگاه مدیریتی یک فرصت خوب برای ایران است. این نخستین بار است که بسیاری از اعضایی که در آسیا مسئولیت دارند و در کشورهای خود پست های مهم دارند به ایران آمده اند. طی امروز و روز گذشته با مسئولان ورزش قزاقستان، ژاپن، هنگ کنگ و برونئی جلسه داشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نشستی که با رئیس فدراسیون جهانی ووشو داشت گفت: در این نشست قول میزبانی مسابقات ساندای ۲۰۱۶ به ایران داده شد.

وی ادامه داد: این ارتباطات جهت تقویت ورزش در قاره آسیا و جهان است. بسیاری از اعضای کمیته بین المللی المپیک در این اجلاس حضور دارند و از نفوذ خود می توانند استفاده کنند. ایران جزو خانواده المپیک و شورای المپیک آسیا است و باید در فعالیت های این شورا و المپیک مشارکت داشته باشد. ایران جزو چهار پنج کشور برتر آسیا است.

کیومرثهاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگاران یادآور شد: این جلسه دستورات مشخصی دارد. نواب رئیس مناطق مختلف آسیا گزارش عملکرد خود را ارائه می کنند در واقع کشورهایی که طی چهار سال آینده میزبانی رقابت های ورزشی در آسیا دارند نیز گزارش خود را ارائه می کنند و در نهایت جمع نظرات ارائه شده در شورای المپیک آسیا سیاست ورزشی این قاره را مشخص خواهد کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم میزبانی خوبی داشته باشیم و بتوانیم بهترین بهره را از این میزبانی ببریم. بسیاری از روسای فدراسیون هایی که رئیس فدراسیون جهانی یا آسیایی آنها در این نشست حضور دارند جلساتی را در حاشیه نشست برگزار کردند و طی آن رایزنی های مورد نظر خود را انجام دادند. روسای فوتبال آسیا نیز نشست تخصصی با کفاشیان خواهند داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد نقش این نشست در کسب کرسی های بین المللی گفت: قطعا این گونه اجلاس ها می تواند در این زمینه موثر باشد ما باید به دنبال کرسی های بین المللی از نظر کیفی باشیم. کرسی های بین المللی ما از نظر کمی وضعیت خوبی دارد اما از نظر کیفی افت داشته است.