گودرزی: باید دولت به ورزش سنتی توجه کند

به گزارش افکارنیوز، محمود گودرزی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ورزشی ثارالله افزود: ضرورت توجه به ورزش در نیروهای مسلح یک امر بسیار لازم و ضروری است و نیروهای مسلح همواره باید فعالیت جسمی داشته باشند و این موضوع باید به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها و در واقع در بطن برنامه ها قرار گیرد.

وی گفت: باید بررسی کنیم که فضای عمومی ورزش ایران چه شرایطی دارد و ما چگونه می توانیم در جهت بهبود آن گام برداریم.

گودرزی افزود: خوشبختانه بسیج مدتهاست که فعالیت‌های ورزشی خوبی در بخش مسابقات فرهنگی ورزشی دارد و همه این‌ها در بهبود فضای عمومی ورزش کشور تاثیرگذار است.

وزیر ورزش در ادامه به نقطه نظرات مقام معظم رهبری درخصوص ورزش در دیدار با جمعی از قهرمانان و مدال آوران اشاره کرد و گفت: یک بعد مسئله، لزوم و وجود قهرمانی به عنوان عنصری که افتخارآفرینی می‌کند و بعد دیگر ورزش قهرمانی این است که ورزش باعثسلامت جسمی است و اثرات ورزش در سلامت جسمانی، کیفیت زندگی و کاهش هزینه های درمان موثر است.

گودرزی ادامه داد: در جوامعی که فرهنگ ورزش قهرمانی بالاست، بزه اجتماعی کاهش می‌یابد و در واقع ورزش یکی از عواملی است که بزه و آسیب های اجتماعی را نفی می‌کند.

وی به احیای ورزش‌های سنتی اشاره کرد و گفت: ما ورزش سنتی کم نداریم و در دولت نیز باید به آنها توجه شود و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

در این مراسم به قهرمانان اول، دوم و سوم در رشته‌های مختلف دفاع شخصی، تکواندو، ‌ شنا، کاراته، تیراندازی، فوتسال، دو و میدانی و والیبال در رده های مختلف از جمله پایوران برادر، پایوران خواهر و بخش سربازان کاپ، حکم و جوایزی اهدا شد.

در این مراسم سردار سرتیپ کاظمینی جانشین قرارگاه ثارالله و فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) و همچنین یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از فرماندهان سپاه در استان تهران حضور داشتند.
انتهای پیام/