جدایی ژاوی از بارسلونا پس از ۱۷ سال

به گزارش افکارنیوز، ژاوی که در عصر خود به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود و سبک جدیدی از فوتبال را در کنار دوست و هم‌تیمی‌اش آندرس اینیستا به فوتبال معرفی کرد، هفته آینده برای آخرین‌بار با پیراهن بارسلونا به میدان خواهد رفت. او دقایقی پیش در نشست خبری که در مقابل خبرنگاران زیادی برگزار شد، رسما جدایی‌اش از بارسلونا در پایان فصل را تایید و عنوان کرد: فصل آینده در تیم السد قطر توپ خواهد زد.

ژاوی یکی از محصولات آکادمی لاماسیاست که نزدیک به دو دهه پیش به این آکادمی پیوست و از آن زمان تاکنون در تیم‌های مختلف باشگاه بارسلونا فعالیت کرد.

ژاوی در نشست خبری خود گفت: این تصمیم قطعی است و من فصل آینده در لیگ قطر بازی خواهم کرد. تصمیم خیلی آسانی نیست ولی در زمان مناسبی دارم از بارسلونا جدا می‌شوم. من هنوز حس می‌کنم که برای باشگاه مفید هستم اما فکر می‌کنم که بروم بهتر است. در واقع قلبم می‌گوید در بارسا بمان ولی ذهنم می‌گوید بهتر است در پایان فصل بروم.

ژاوی در سال ۱۹۹۱ در سن ۱۱ سالگی وارد آکادمی بارسلونا شد و در طول ۱۷ سال حضور در این تیم ۲۳ جام مختلف را کسب کرد. ژاوی ۱۳۳ بار نیز برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و برای این تیم دو قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام جهانی کسب کرد و پس از جام جهانی ۲۰۱۴ و نمایش ضعیف تیم ملی اسپانیا از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد.

گفته می‌شود ژاوی پس از مشورت با رائول، السد را به عنوان تیم بعدی فوتبالی‌اش انتخاب کرد.

او گفت: اینکه در بارسلونا بازنشسته نمی‌شوم، کارنامه فوتبالی من را خدشه‌دار نمی‌کند. می‌خواهم به فوتبال بازی کردن ادامه دهم و می‌دانم که باید در یک سطح پایین‌تر فوتبالم را ادامه دهم. علاوه بر آن می‌توانم آنجا خودم را برای دوران مربیگری آماده کنم. می‌خواهم مدارک مربی‌گری‌ام را تکمیل کنم و بتوانم پس از پایان دوره‌ام در السد وارد دوران مربی‌گری‌ام شوم.

او در پایان گفت: ‌ این بارسلونا شانس زیادی برای کسب سه گانه دارد. می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم. اگر این طور از بارسلونا جدا شوم در بهترین حالت ممکن خواهد بود.

بارسلونا ابتدا باید در دیداری تشریفاتی در لیگا برابر دیپورتیوو لاکرونیا به میدان برود و سپس در فینال کوپا دلری به مصاف اتلتیک بیلبائو برود. آنها در آخرین بازی فصل نیز باید شنبه ۱۶ خرداد در برلین برابر یوونتوس به میدان بروند؛ یوونتوسی که آنها هم مثل بارسلونا به دنبال کسب سه گانه هستند.