به گزارشافکارنیوز،علیرضا خسروی با بیان اینکه بازار مسکن به پارامترهای مختلفی وابسته است، گفت: به دلیل آنکه در بازار مسکن اجاره و رهن با هم گرفته می شود بنابراین با کاهش نرخ سود بانکی میزان اجاره چندین برابر می شود.

وی در ادامه افزود: در اکثر کشورهای دنیا یا رهن و یا اجاره از مستاجر گرفته می شود و هر تغییری در بحثهای مالی تاثیری در بازار مسکن نمی‌گذارد و از سوی دیگر درکشورهای پیشرفته اجاره کل سال از مستاجر گرفته می شود در حالی که در ایران در انتهای هر ماه گرفته می شود که باید هرچه سریعتر این موضوع تغییر کند.

عضو کمسیون عمران اظهار داشت: در همین ابتدای سال میزان اجاره‌های مسکن چندین برابر شده و در تابستان نیز صد درصد قیمت افزایش می یابد و باید این موضوع را دولت پیگیری کند.

نماینده مردم سمنان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن میزان اجاره نشینی افزایش بسیاری یافته است و همین موضوع در بازار اجاره اثر گذار است.

خسروی با اشاره به اینکه دولت باید به صورت ویژه برای استان تهران تصمیم گیری کند، افزود: دولت در حال حاضر به بهانه افزایش نرخ تورم میزان تسهیلات را بالا نمی برد در حالی در جامعه مردم به صورت پنهانی با تورم دست وپنجه نرم می کنند.

وی خطر نشان کرد: برای رونق بازار خرید و فروش مسکن باید میزان تسهیلات چندین برابر شود.