احتمال واگذاری آموزش نیروهای عراق به ایران

به گزارش افکارنیوز، دریاسالار «جیمز استاوریدیس»، فرمانده پیشین نیروهای ناتو در اروپا در مصاحبه‌ای با وال‌استریت‌ژورنال با توجه به سقوط الرمادی در الانبار عراق از احتمال واگذاری فرایند آموزش و مشاوره نیروهای امنیتی عراق به ایران سخن گفته است.

وی که در سال ۲۰۱۳ از سمتش به عنوان فرمانده ستاد مرکزی ناتو بازنشسته شد گفته سقوط الرمادی نشان می‌هد که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق باید تقریباً به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد و نیروهای عملیات ویژه آمریکا به طور مستقیم وارد درگیری شوند.

این مقام پیشین ناتو در ادامه افزود: «خواستن انجام این کار از رئیس‌جمهور چالش‌انگیز است اما اگر او این کار را انجام ندهد، ما وارد چرخه‌ای از نگرانی‌ها درباره بغداد و واگذاری کل فرایند آموزش و مشاوره به ایرانی‌ها خواهیم شد.

تروریست‌های تکفیری داعش روز دوشنبه(۲۸ اردیبهشت / ۱۸ مه) اعلام کردند «الرمادی» و مقر تیپ ۸ ارتش عراق و همچنین تانک‌ها و موشک‌اندازها را در این شهر در اختیار گرفتند.

الرمادی بزرگترین شهر استان الانبار عراق است که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از پایتخت قرار دارد و در طول رودخانه فرات گسترده شده است.

تروریستهای داعش صدها نفر را کشته و هزاران را نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان کردهاند. سازمان ملل متحد میگوید در پی حملات تروریستهای تکفیری داعش به شهر الرمادی حدود ۲۵ هزار نفر متواری شدهاند.