ضرغامی: ظرفیت جک و شوخی را دارم / حسینی: گاف مسئولان زیاد شده

به گزارش افکارنیوز، مراسم جشن دو سالگی مجموعه طنز دکتر سلام عصر امروز پنج‌شنبه با حضور فعالان سیاسی و فرهنگی در تالار وزارت کشور برگزار شد که گزارش کامل این مراسم در ادامه می‌آید:

دولت‌ها ادعای انتقادپذیری خود را با نشان دادن تحمل‌شان نسبت به طنز به اثبات برسانند

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس عصر امروز پنجشنبه در مراسم جشن دو سالگی «دکتر سلام» طی سخنانی اظهارداشت: دکتر سلام شوخی را جدی نگرفته است برعکس بعضی‌ها که شوخی را جدی گرفته‌اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه شادی کردن برای مردم جامعه و به ویژه جوانان از ضروریات است، تصریح کرد: بنده از «دکتر سلام» تشکر می‌کنم که در فضای مجازی جای خالی گل‌آقا را پر کرده و بهتر از آن شده است.

وی با بیان اینکه خنده خواست انسان است، یادآور شد: غیر از انسان هیچ حیوان دیگری نمی‌خندد و در واقع مانند گریه در شأن آدمیزاد است؛ خنده و گریه دو روی یک سکه هستند و هر کسی خوب بلد باشد بخندد خوب هم بلد است گریه کند.

حدادعادل بر همین اساس طنز را یک کار ظریف عنوان کرد که با هجو متفاوت است و گفت: طنز سیاسی راه میانبری در انتقاد است و بسیاری از حرف‌ها را می‌توان به کوتاهی در قالب طنز گفت چرا که در غیر اینصورت شاید مقاله‌های طولانی نیز بنویسیم اما مقصود برآورده نشود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس یادآور شد: طنز راه را کوتاه می‌کند و حرف دل یک عده را می‌زند؛ طنز آزمایشگاهی است هم برای طنزپردازان، هم مخاطبان و هم کسانی که موضوع طنز هستند.

وی اضافه کرد: کسی که طنز پرداز است طنز آزمایشگاهی برای صراحتش به شمار می‌رود و کسی هم که موضوع طنز است در واقع طنز آزمایشگاه تحمل اوست.

حدادعادل با تأکید بر اینکه قدرت‌ها و دولت‌ها ادعای انتقادپذیری خود را با نشان دادن تحمل‌شان نسبت به طنز می‌توانند به اثبات برسانند، افزود: هیچ شوخی نیست که در آن یک شائبه‌ای از جدی وجود نداشته باشد و حتما در عمق هر شوخی یک حرف جدی وجود دارد مثل کاریکاتور که حکایت از یک واقعیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طنز می‌تواند به قدرت‌ها یادآوری کند که درست است آنها قدرت دارند و خیلی کارها می‌کنند اما هر کاری نمی‌توانند، بکنند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه طنز می‌تواند افکار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس کند، تصریح کرد: در واقع می‌تواند حرف‌هایی نسبت به مسئولان بزند که اطرافیان آنها جرأت گفتن آن را ندارند.

وی در ادامه سخنان خود به مجموعه طنز «دکتر سلام» اشاره و در خصوص ویژگی‌های آن اظهار داشت: برنامه دکتر سلام یک طنز متعهد، شجاعانه، کاملا ایرانی و به روز است و در عین اینکه می خنداند یک تعهد عمیق به ارزش‌های معنوی اسلامی، انقلابی و ملی در آن وجود دارد.

حدادعادل در پایان به برخی لغات که در فرهنگستان ارائه می‌شود همچون پیامک، رزمایش، کالابرگ و یارانه اشاره کرد و افزود: واژه نو همچون کفش نو است و اکنون می‌بینیم که این واژه‌ها به راحتی در بین مردم رواج دارد اما برخی از کلمات که به فرهنگستان نسبت داده می‌شود مربوط به فرهنگستان نیست مثل اینکه به کراوات دراز آویز زینتی می‌گویند در حالیکه این کلمه را فرهنگستان مصوب نکرده است.

موقعیت خوبی برای طنز در کشور ما آماده شده و سوژه فراوان است

سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن دو سالگی «دکتر سلام» که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالان این مجموعه گفت: «دکتر سلام» یکی از رویش‌های جدید در انقلاب است؛ وقتی ما از برخی از ریزش‌هایی که بعد از انقلاب پیش آمده و یا از خاطراتی که نقل می‌شود و ما را آزرده‌ می‌کند ناراحت و غمگین می‌شویم باید صبر کرده و خدا را به خاطر رویش‌های جدید انقلاب شکر کنیم.

حسینی ادامه داد: ‌ در کنار این کار ارزشمندی که دوستان ما در مجموعه طنز «دکتر سلام» ‌ انجام می‌دهند باید بگویم یک موقعیت خوب برای طنز در کشور ما آماده است و مسئولان ما آنقدر «گاف» می‌دهند که سوژه برای طنز به صورت فراوان موجود است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گاهی اوقات مطالبی را در رابطه با برخی از دوستان مطرح می‌کنند که امیدواریم دوستان این‌گونه که رهبری می‌فرمایند باشند و مصالح نظام را در نظر بگیرند.

حسینی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان و کارکنان خبرگزاری دانشجو برای برگزاری مراسم طنز «دکتر سلام» گفت: شما به کار خودتان ادامه بدهید و کاری نداشته باشید که به شما عناوینی مانند بی‌شناسنامه و بی‌سواد نسبت می‌دهند.

وی در تکمیل سخنان خود تأکید کرد: خدا را شکر کنید که در دوره گذشته مجوز خبرگزاری دانشجو را گرفتیم زیرا با شرایطی که امروز می‌بینیم معلوم نبود به شما مجوز می‌دهند یا خیر.

قاسمی در مراسم «دکتر سلام»: «دکتر سلام» متعلق به جریان و گروه خاصی نیست
هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو در جشن ۲ سالگی «دکتر سلام» که عصر امروز پنجشنبه(۳۱ اردیبهشت) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین سرمایه ما حمایت پرشور مردم است البته ایراداتی را احساس می‌کنیم ولی برای برطرف کردن آنها تلاش می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه دکتر سلام یک مجموعه دانشجویی است که به مسایل اصلی کشور می‌پردازد و سعی می‌کند در قالب طنز با نگاه دانشجویی این مسایل را به نقد بکشد.

قاسمی تصریح کرد: این مجموعه متعلق به هیچ گروه و جریان خاصی نیست و نگاه ما فقط خط مستقیمی را دنبال می‌کند که آرمان‌های انقلاب را پیگیری کند.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو تصریح کرد: در جشن امروز از همه سلایق مختلف شرکت کردند و سعی کردیم از همه جناح‌ها در این برنامه میهمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طنز دکتر سلام به مسایل سخت سیاسی با نگاهی طنز می‌پردازد. برای این مجموعه فقط پیشرفت کشور مهم است و امکان دارد در مسیر پیشرفت آرمان‌ها، شاخ و برگ‌های هرزی وجود داشته باشد که دکتر سلام با اره خود این شاخ و برگ‌ها را هرس می‌کند و برایش مهم نیست که این شاخ و برگ‌ها چپ باشد یا راست.

قاسمی در خاتمه اظهار داشت: اگر در مسیر کشور قفلی وجود داشته باشد «دکتر سلام» این قفل را خواهد برید. البته اگر کلید این قفل گم شده باشد.

سیدنظام‌الدین موسوی در مراسم «دکتر سلام»: برخی‌ با سکولاریسم خودساخته می‌خواهند نیروهای انقلابی را از صحنه فرهنگی و اجتماعی بیرون کنند

سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس عصر امروز(پنجشنبه) در مراسم دومین سالگرد تشکیل مجموعه «دکتر سلام» که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، ضمن تقدیر و تمجید از دست‌اندرکاران برنامه طنز «دکتر سلام» اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهد روندی هستیم که برخی به دنبال ایجاد نوعی سکولاریسم خودساخته هستند.

موسوی تصریح کرد: سکولاریسم خودساخته برخی افراد با این هدف راه خود را ادامه می‌دهد که نیروهای انقلابی را از صحنه فرهنگی و اجتماعی جدا کند و امروز این جشن(دکتر سلام) در برابر این تفکر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امام راحل بر این تأکید داشتند که نیروهای انقلابی باید در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند بنابراین ما امیدواریم همیشه شاهد این رویش‌ها باشیم و ۲۰ تا ۲۰۰ سالگی «دکتر سلام» را نیز جشن بگیریم.

ضرغامی در مراسم «دکتر سلام»: باید حصار تنگ طنز را بشکنیم / در اینستاگرام صفحه راه‌اندازی کرده‌ام

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق صداوسیما عصر امروز(پنج‌شنبه) در مراسم دومین سالروز راه‌اندازی شبکه «دکتر سلام»، اظهار داشت: یکی از طنزهای روزگار این است که بنده را برای سخنرانی دعوت کرده‌اند اما یک بار هم برنامه «دکتر سلام» را ندیده‌ام.

وی افزود: در اوایل پس از پیروزی انقلاب شخصی که تازه به عنوان رئیس ورزش کشور انتخاب شده بود گفت که من نه ورزشکارم و نه ورزشکاران را دوست دارم، اما رئیس ورزش کشور شده‌ام. این هم یکی از طنزهای آن روزگار بود.

ضرغامی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت طنز، ‌ جک و شوخی را دارد، گفت: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم ظرفیت طنز و جک را به کار بگیریم و هرکس خواست به طنز بپردازد آن‌قدر در فضای مجازی توسط دیگران «هو» شد که تصمیم گرفت از طنزپردازی دست بردارد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: ما باید حصار تنگ طنزپردازی را که عده‌ای آن را محدود کرده‌اند شکسته و این حوزه را گسترده‌تر کنیم. مسئولین اخمو هم اهل شوخی هستند.

وی با بیان اینکه یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌ام، گفت: بنده یک عکس در این صفحه با سیدهادی خامنه‌ای(دبیرکل مجمع نیروهای خط امام) منتشر کرده‌ام که ایشان به شدت می‌خندد. این عکس البته مربوط به یک شوخی منشوری است. به اعتقاد ضرغامی طنز هم‌چون روغن لای چرخ‌دنده‌هاست که حرکت‌ها را تسهیل می‌کند.

رئیس سابق رسانه ملی در مورد راه‌اندازی شبکه نسیم، گفت: شبکه نسیم راه افتاد تا نشاط در بین مردم را افزایش دهد که البته کانال را باز گذاشتیم تا هرکس هر فرصتی یافت موارد طنز را برای نمایش به این شبکه بفرستد.

در مراسم «دکتر سلام» مطرح شد روایت زاکانی از مقایسه ۳ دوره قبل از انقلاب، زمان جنگ و اکنون توسط مقام معظم رهبری

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن دوسالگی مجموعه طنز «دکتر سلام» اظهار داشت: سال گذشته با آقای کوثری و جمعی دیگر از دوستان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و سردار ایزدی طی سخنانی گفت که جمع ما از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا امروز در کنار یکدیگر بوده‌ و هم‌چنان ادامه دارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند قبل از انقلاب کار ساده بود، در دوران جنگ اوج سختی‌های ما بود، به گونه‌ای که ما از حداقل‌ها محروم بودیم، اما بدانید جنگ با همه سختی‌هایش که باید هزاران کتاب درباره آن نوشته شود در مقابل شرایط پیچیده فعلی هیچ است. اما بدانید به فضل الهی این انقلاب به پیروزی می‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به فضل الهی انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و هر کسی در این مسیر دچار انحراف و خستگی شود جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند.

سعید قاسمی در مراسم «دکتر سلام»: اخبار متبادرشده از جامعه حکایت یأس و ناامیدی است / امیدواریم آقایان از مسیر انحرافی برگردند

سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس عصر امروز(پنجشنبه) در مراسم دو سالگی «دکتر سلام» به بیان احساسات خود از این جشن پرداخت و اظهار داشت: وقتی این جمع را می‌بینم مشعوف می‌شوم.

وی افزود: در روزگاری که عده‌‌ای اسمش را امید و کذا گذاشته‌اند ما در جامعه شاهد ناامیدی و یأس هستیم.

سردار قاسمی با تأکید بر اینکه جامعه حزب‌الله سختی‌های بسیاری را کشیده است، گفت: ما روزهایی را گذرانده‌ایم که فکر نمی کردیم پس از آن فردایی وجود داشته باشد و معتقدیم امروز نیز به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

این فرمانده هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: عده‌ای هستند که در یکی دو سال گذشته در داخل و خارج کشور برنامه‌ریزی کردند که خواب‌‌های آشفته(قائله ۱۸ تیر و فتنه ۸۸) دو مرتبه اتفاق بیفتد.

وی در ادامه از برخی گاف‌ها و سوتی‌های مسئولان نظام انتقاد و تصریح کرد: برخی از این گاف‌ها و سوتی‌ها که دکتر سلام به آن می‌پردازد ابتدا لبخند به روی لب می‌آورد اما بعد از آن عمقی وجود دارد که آدم نمی‌تواند خوابش ببرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله آقایان از مسیر انحرافی که می‌روند برگردند و به مسیر اصیل روح‌الله و حزب‌الله بپیوندند.

آلیا در مراسم «دکتر سلام»: «دکتر سلام» یک طنز فاخر ایرانی را به جامعه ارائه کرد / امیدواریم مسئولین نیز به این طنز توجه کنند

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز پنجشنبه در مراسم دو سالگی «دکتر سلام» اظهار داشت: ‌ دکتر سلام یک طنز فاخر ایرانی را به جامعه ارائه کرد.

وی افزود: همانطور که جوانان‌مان در دفاع مقدس ساز و کار و تکنیک جدیدی را آفریدند ان‌شاءالله در این عرصه نیز شاهد ابتکار عمل باشیم.

آلیا تأکید کرد: امیدوارم زحمات تیم رسانه‌ای دکتر سلام مأخذی شود برای طنز فاخر و سالم و مؤثر برای مسئولانی که آنقدر غرق در مسئولیت هستند که توجهی به این نکات جامعه نمی‌کنند.

واکنش حداد عادل به اظهارات اخیر ترکان: نمایندگان به وظایف خود هم در عرصه انتخابات و هم استیضاح عمل خواهند کرد

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جشن دو سالگی «دکتر سلام» که عصر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد به سخنان مشاور ارشد رئیس جمهوری مبنی بر اینکه نمایندگان حالا دیگر درگیر انتخابات هستند و کاری به استیضاح ندارند واکنش نشان کرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس به وظایف خود هم در عرصه انتخابات و هم در مورد مجلس به خوبی عمل خواهند کرد.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آقای ترکان گفته‌ است نمایندگان اگر وزرا را استیضاح کنند هم مهم نیست نظر شما چیست، گفت: نمایندگان به وظایف خود عمل می‌کنند و اگر جایی لازم ببیند استیضاح هم خواهند کرد، اگر تشخیص ندادند استیضاح هم نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به پرسش دیگری بر این اساس که استیضاح علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به کجا رسید، گفت: این استیضاح از سوی هیات رئیسه اعلام وصول نشده است و هنوز استیضاحی در صحن شکل نگرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که هیات آمریکایی برای بازدید از مراکز نظامی اصرار دارد اما جمهوری اسلامی این موضوع را نمی‌پذیرد، پس تکلیف مذاکرات چیست، خاطرنشان کرد: اگر این توافق امضا نشود آسمان به زمین نمی‌آید و ما زندگی خودمان را خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در این سالی که به قول خودشان سخت‌ترین تحریم‌ها را نیز کرده‌ بودند ملتی ایران به زندگی عادی خود ادامه داد شاید یک مقدار هم برایمان سخت شد اما ما انقلاب کردیم و اولین هدف ما نیز استقلال بوده است بنابراین این ملت نسبت به استقلال بیشتر از هر چیز دیگر حساسیت دارد و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد به این استقلال خدشه وارد کند.

در حاشیه جشن ۲ سالگی مجموعه طنز «دکتر سلام» صورت گرفت تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره طنز «دکتر سلام»

در مراسم جشن «دکتر سلام» که عصر امروز پنجشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، از حسین براتی، ‌ شاهین کلانتری، بهمن جلالی، محمدعلی رجبی، محسن مقصودی، سجاد ملازم‌الحسینی، سیدمحمدصادق شهربانویی، رضا احسان‌پور، مصطفی حسن‌زاده، محمدحسین مهدویان و زهرا آراسته‌نیا و همچنین تهیه‌کننده فیلم ایران‌برگر تقدیر به عمل آمد.

عصر امروز هیچ یک از مسئولان دولتی در مراسم «دکتر سلام» حضور نیافتند / بگویید برادر صادق سلام رساند

یکی از نکات قابل توجه در این مراسم عدم حضور چهره‌های دولتی علیرغم دعوت از آنها بود؛ مجری برنامه با بیان این موضوع که ما از مسئولان و وزرا و معاونین دولت یازدهم دعوت به عمل آوردیم اما آنها در این مراسم به علت‌هایی همچون حضورشان در سفر شرکت نکردند. البته آقای صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت بگویید برادر صادق سلام رساند.


مجموعه طنز دکتر سلام امروز سالگرد دو سالگی خود را در تالار وزارت کشور جشن گرفت.

در این مراسم از گروه‌های مختلف سیاسی افرادی دعوت شده بودند که از میان آنها می‌توان به غلامعلی حدادعادل، عزت‌الله ضرغامی، سیدمحمد حسینی، علیرضا زاکانی، حجت‌الاسلام رسایی، سیدنظام‌الدین موسوی و محمد ودود حیدری اشاره کرد.

حاضران در تالار وزارت کشور با صدای بلند شعار «مرگ بر آمریکا» را یک‌صدا فریاد می‌زدند.

عده‌ای از دانشجویان نیز با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی مانند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل کلید حل مشکلات در داخل است، به دشمن اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را نمی‌دهیم در سالن حضور داشتند و تعدادی از حاضرین نیز قسمت‌هایی از سخنان اخیر رهبری را در این زمینه روی کاغذ نوشته و در دست داشتند.

در ادامه این مراسم کلیپ «پشتم گرمه» ‌ با حضور خواننده این اثر اجرا شد همچنین خانم آراسته‌نیا یکی از شاعران طنز نیز شعر زیبایی را با نام اشتون قرائت کرد.

کلیپ طنز ضرغامی نام اثری بود که بعد از سخنرانی رئیس سابق صدا و سیما و البته با اجازه از وی پخش شد، این کلیپ شامل اتفاقات جالبی بود که در دوران ریاست ضرغامی در سازمان صدا و سیما رخ داده بود.

حضور پرشور شرکت‌کنندگان در این مراسم و به‌ویژه جوانان به گونه‌ای بود که با استقبال بسیار خوب وبی‌نظیری هم روبه‌رو شد تا جایی که عده‌ای به خاطر نبودن صندلی خالی روی زمین نشسته بودند.

یکی از نکات بارز دیگر این مراسم در زمان حضور همسر شهید رضایی‌نژاد و دختر این شهید بزرگوار به سالن بود که حاضرین در سالن در زمان ورود خانواده شهید رضایی‌نژاد به طور ایستاده برای مدتی آنها را تشویق کردند.

از نکات قابل توجه دیگر در این مراسم عدم حضور چهره‌های دولتی علیرغم دعوت از آنها بود؛ مجری برنامه با بیان این موضوع که ما از مسئولان و وزرا و معاونین دولت یازدهم دعوت به عمل آوردیم اما آنها در این مراسم به علت‌هایی همچون حضورشان در سفر شرکت نکردند. البته آقای صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت بگویید برادر صادق سلام رساند.

«روحانی دقت کن» هم نوشته روی یکی دیگر از پلاکارت‌ها بود و حاضرین هم با صدای بلند فریاد زدند روحانی دقت کن.

کیک دو سالگی مجموعه طنز دکتر سلام نیز بین حاضران پخش شد.

در پایان مراسم نیز حاضرین در سالن شعارهایی مانند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.