بعد از الهلال، راحت تا فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم

به گزارش افکارنیوز، سوشا مکانی در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از دیدار برگشت روز سه‌شنبه با الهلال عربستان، شانس صعود سرخپوشان به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا و … صحبت‌ کرد.

از بازی برگشت با الهلال بگو، پرسپولیس در عربستان شانس صعود دارد؟

الهلال همیشه الهلال است، یعنی پر افتخارترین تیم آسیا اما ما هم پرسپولیس هستیم، پر هواداراترین تیم آسیا. اگر الهلال ۶۰،۷۰ هزار هوادار دارد ما ۳۰ میلیون هوادار داریم.

نتیجه یک‌ بر صفر بازی رفت می‌تواند در بازی برگشت مطمئن باشد؟

همین که الهلال را بردیم و از این تیم در تهران گل نخوردیم جای شکرش باقی است. خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم در عربستان به الهلال گل بزنیم تا با خیال راحت به دور بعد صعود کنیم. اگر بتوانیم در عربستان به الهلال گل بزنیم کار این تیم یکسره است.

نقش تو در بازی برگشت با الهلال بسیار مهم است، فکر می‌کنی بتوانی در عربستان دروازه پرسپولیس را بسته نگه داری؟

بسته ماندن یا نماندن دروازه مهم نیست، بلکه مهم این است که بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. می‌دانیم سه‌شنبه با یکی از مطرح‌ترین تیم‌های آسیا بازی داریم اما پتانسیل این را داریم که در همین شرایط الهلال را حذف کنیم. می‌توانیم با یکدلی و غیرتی که بین بازیکنان وجود دارد الهلال را شکست دهیم. به نظر من بعد از الهلال به راحتی می‌توانیم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا برویم.

واقعاً پرسپولیس می‌تواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد؟

مطمئن باشید اگر الهلال را پشت سر بگذاریم می‌توانیم هر تیمی را در آسیا از پا دربیاوریم.

پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان و در شهر ریاض ۳ گل دریافت کرد، این اتفاق در بازی با الهلال هم رخ می‌دهد؟

بازی با النصر را کاملاً فراموش کردیم، ‌ مگر ما در تهران ۳ گل به لخویا نزدیم اما در قطر ۳ گل از این تیم دریافت کردیم. شرایط بازی‌های گروهی با بازی‌های حذفی کاملاً‌ متفاوت است. الان ما تکلیف خودمان را می‌دانیم و کاملاً‌ متوجه هستیم که یک ۹۰ دقیقه تا تعیین سرنوشت‌مان باقی مانده است.

اما همیشه عربستان برای فوتبال ایران بد یمن بوده است.

به این مسائل اعتقادی ندارم، تا قبل از این هم پرسپولیس در ازبکستان بنیادکار را شکست نداده بود اما ما این کار را انجام دادیم.

فکر می‌کنی بعد از اینکه فصل گذشته با فولاد در همین مرحله ناکام ماندی، امسال بتوانی این طلسم را بشکنی؟

دوست ندارم درباره گذشته صحبت یا حتی فکر کنم. در گذشته هر اتفاقی رخ داده دیگر تمام شده است.

کار کردن با ایگور پانادیچ چطور است؟

از زمانی که با پانادیچ کار می‌کنم کاملاً پیشرفت کرده‌ام. دقیقاً همان تأثیری که برانکو روی پرسپولیس گذاشته پانادیچ هم روی من داشته است.

قبول داری مربیان دروازه‌بانی شرق اروپا مربیان خوبی هستند؟

من پیش از این با مربیان کروات زیادی کار کرده‌ام اما پانادیچ با آنها کاملاً‌ متفاوت است. مربیان کروات حرف، حرف خودشان است و می‌خواهند تکنیک خودشان را جا بیندازند اما پانادیچ اینطور نیست و تکنیک‌های روز دنیا را با خودش به پرسپولیس آورده است.

ایگور پانادیچ پیش از این گفته بود سطح سوشا مکانی اروپایی است…

تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا کادر فنی از من راضی باشد چون وقتی کادر فنی از بازیکن رضایت داشته باشد هوادار هم اینطور خواهد بود.

قراردادت با پرسپولیس تا چه زمانی است؟

من یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.