هویت عامل انتحاری به مسجد شیعیان در «قطیف»

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رسمی عربستان، وزارت کشور عربستان اعلام کرد: عامل انتحاری که خود را در مسجد شیعیان در استان «قطیف» منفجر کرد، یک شهروند سعودی به نام «عبدالرحمن صالح القشعمی» است که در یک باند تروریستی هوادار داعش عضویت داشت.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این شخص به دلیل عضویت در یک باند تروریستی که دستورات خود را از گروه تروریستی داعش در خارج می‌گرفت، تحت تعقیب بود.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد که این باند تروریستی چند روز قبل شناسایی و ۲۶ تن از عناصر آن که همگی تابعیت سعودی داشتند، دستگیر شده اند.

وی افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۵ تن از عناصر این باند تروریستی در تیراندازی به یکی از گشتی‌های امنیت تأسیسات در جنوب ریاض که هشتم ماه جاری میلادی صورت گرفت، دست داشتند.

وزارت کشور عربستان در حالی این خبر را اعلام کرده است که پیش از این یکی از حساب‌های کاربری منتسب به داعش در شبکه اجتماعی توئیتر، مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته بود.

گروه تروریستی داعش همچنین نام عامل انتحاری در مسجد شیعیان در استان قطیف در شرق عربستان را ابوعامر النجدی معرفی کرده بود.

روز جمعه گذشته بر اثر وقوع انفجار تروریستی در بین نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در شهر القدیح در استان قطیف واقع در شرق عربستان، دست کم ۲۱ تن شهید و ۱۲۳ نفر زخمی شدند.