استراتژی اوباما در قبال داعش در حال سقوط آزاد است

به گزارش افکارنیوز، یک تحلیلگر وابسته به جریان نومحافظه‌کار آمریکایی سیاستهای کاخ سفید در قبال داعش را ناکارآمد و شکست‌خورده خواند.

چارلز کراتهامر تحلیلگر نومحافظه‌کار و از چهره‌های نزدیک به دولت سابق آمریکا در یادداشتی درباره سقوط شهر الرمادی بدست تروریستها تاکید کرد که شاهد سقوط آزاد استراتژی باراک اوباما برای مقابله با داعش هستیم.

او در یادداشتی برای واشنگتن پست نوشت: «الرمادی سقوط کرده و ارتش عراق از آن متواری شد. ائتلاف بزرگ ادعایی دولت اوباما شامل ۶۰ کشور برای مقابله با داعش را نمی‌توان در اینجا مشاهده کرد. ثابت شده که حملات هوایی آمریکا بیهوده بوده و استراتژی آمریکا برای مقابله با داعش در سرازیری و سقوط آزاد است».

این تحلیلگر که از حامیان سرسخت جنگهای بوش بوده، افزود: «پس از گذشت ۶ سال از تعهد اوباما برای خروج از خاورمیانه، جایگاه آمریکا در منطقه از بین رفته است و هنوز از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سولاتی در این باره مطرح نمی‌شود بلکه این سوال پرسیده می‌شود که آیا شما در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله می‌کردید؟».

وی تصمیم اوباما در سال ۲۰۱۱ برای خروج نظامیان آمریکا از عراق را اشتباه خواند و تاکید کرد که برآمدن داعش و سقوط شهر الرمادی توسط تروریستها هم تا حد زیادی به خاطر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور صورت گرفت.

وی در ادامه با ارائه فضایی فرقهگرایانه از تحولات داخلی عراق، سیاستهای دولت باراک اوباما به ویژه خروج نظامیان آمریکا در سال ۲۰۱۱ را زمینهساز افزایش نفوذ ایران در بغداد خواند.