به گزارشافکارنیوز،روز گذشته پسری جوان را از زندان به شعبه ٨۴ دادگاه کیفری استان تهران آوردند تا از شبی بگوید که مردی میانسال را به قتل رساند و جسدش را در بیابان‌های اطراف پاکدشت رها کرد. متهم که پیش از این در بازجویی‌ها، علت ارتکاب به قتل را «ارتباط مقتول با مادرش» اعلام کرده بود، در جلسه دادگاه دیروز نیز این ادعای خود را تکرار کرد.

رسیدگی به این پرونده از دهم مهرماه ٩ با کشف جنازه پتوپیچ شده مردی میانسال در بیابان‌های اطراف پاکدشت آغاز شده بود. بررسی صحنه جرم توسط ماموران پلیس نشان می‌داد که جسد متعلق به مهدی، ۴٥ ساله است که به دلیل اصابت ضربات مشت و لگد به سر و صورت و خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده است.

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده‌ای با موضوع «قتل» تشکیل و رسیدگی به آن آغاز شد. بررسی مدارک موجود در صحنه جرم نیز ثابت کرده بود که خودروی پژو ۴ ٥ مقتول در شب حادثه توسط متهم به سرقت رفته است.

به این ترتیب شماره پلاک خودرو در اختیار گشتی‌های نیروی انتظامی قرار گرفت. این در حالی بود که دو ماه پس از کشف جسد، همچنان متهم پرونده متواری بود و هیچ ردی از خودروی سرقتی نیز به دست نیامده بود. اما سرانجام، اواخر آذرماه ٩ ، مردی میانسال به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و ماموران را در جریان وقوع یک فقره کلاهبرداری از خود قرار داد.

شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «چند وقت پیش، آگهی فروش یک دستگاه خودروی ۴ ٥ را در یکی از روزنامه‌ها خواندم و با شماره ثبت شده در آگهی تماس گرفتم. پسری جوان به نام حسن گوشی را برداشت و خود را مالک خودرو معرفی کرد. ما با هم قرار گذاشتیم. روز قرار مبلغ پنج میلیون تومان برای جاری شدن معامله به او دادم. قرار بود چند روز بعد، سند خودرو را به نام بزنیم اما دیگر خبری از حسن نشد. گوشی‌اش را هم جواب نمی‌داد. او متواری شده بود.»

با ثبت شکایت مالباخته، استعلام پلاک خودرو آغاز و مشخص شد که خودروی ۴ ٥ معامله شده، همان خودروی مقتول است که دو ماه پیش و در شب قتل مهدی به سرقت رفته است.

به این ترتیب چهره نگاری از حسن آغاز و تصویر او در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت تا سرانجام دی ماه ٩ ، متهم به قتل، در حال تردد با خودروی مقتول در خیابان‌های تهران شناسایی و دستگیر شد. متهم که در بازجویی‌های اولیه، مدعی شده بود که خودرو را از مقتول خریداری کرده و هیچ خبری از او ندارد سرانجام به قتل اعتراف و انگیزه خود از این جنایت را «ارتباط پنهانی مادرش با مقتول» اعلام کرد.

متهم که پس از آن روانه زندان شده بود، صبح دیروز برای چندمین بار به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد تا چگونگی وقوع قتل را شرح دهد. حسن درباره شب حادثه گفت: «مهرماه چهارسال پیش قرار بود خودروی پژو ۴ ٥ مهدی را بخرم. وقتی موعد خرید خودرو رسید، از ارتباط او با مادرم باخبر شدم. خیلی عصبانی شدم و نمی‌دانستم باید چه کار کنم. برای همین او را به بهانه معامله خودرو به خانه‌ام کشاندم. آنجا با هم درگیر شدیم و من هم خفه‌اش کردم. پس از آن جنازه را لای پتو پیچاندم و به بیابان‌های اطراف پاکدشت بردم و همانجا رها کردم.»

حسن درباره فروش خودروی مقتول نیز گفت: «پس از ارتکاب به قتل احتیاج به پول داشتم برای همین در روزنامه آگهی دادم. بعد از آن مردی میانسال برای معامله خودرو با من تماس گرفت. من پنج میلیون تومان از او گرفتم اما روزی که قرار بود خودرو را تحویل دهم متواری شدم.»

با اعتراف دوباره متهم به قتل، قضات دادگاه برای صدور رای نهایی وارد شور شدند.