داوری نباید به آژانس سپرده شود

به گزارش افکارنیوز، شامگاه شنبه مهرداد بذرپاش در همایش ژنو تا لوزان که در مسجد امام خمینی(ره) شهرک قدس اسلامشهر برگزار شد گفت: این همه مجاهدت و شهادت به برکت اهل بیت(ع) است و مادران شهدا دلواپس و دل نگران شدند که خون شهدا پایمال نشود. آیا ما حق داریم نگران و دلواپس باشیم؟ نگرانی بسیار مقدس و مبارک و در مسیر اعتلای بشر است و از این مسئله نباید آسان گذشت.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مباحثلوزان را یک امتحان دانست و اظهار داشت: باید مباحثلوزان را تجزیه و تحلیل کرد، قیام مختار مانیفست حرکت ما است. در این قیام که در سریال آن هم به گوشه هایی از آن پرداخته شد، مشخص شد چرا برخی در طول تاریخ ماندگار شدند چرا که به موقع به یاری دین خدا رفتند.

وی افزود: کسانی که در زمان و وقت مناسب به ولی فقیه خود یاری کردند ماندگاری خود را به اثبات رسانده اند. ممکن است صد بیانیه مثل لوزان هم بنویسند اما حواسمان باشد کلاه بزرگ سر ما نرود. بصیرت یعنی این که آیا وقتی که لازم است رهبری را یاری خواهیم کرد؟
بذرپاش با اشاره به روند پرونده هسته ای ایران یادآور شد: در سال ۱۳۸۲ کمتر از ده دستگاه سانتریفیوژ داشتیم. در سال ۸۴ به ۳۲۰ سانتریفیوژ هم نرسید یعنی دو آبشار هم نداشتیم. از ۸۲ مذاکرات شروع شد با اتفاقات برج های دوقلو پرونده ایران از شکل عادی خارج شد، در تهران پیشنهاد تعلیق به مدت شش ماه دادند و ایران قبول نکرد. تیم مذاکره کننده همین افراد بودند ولی دکتر روحانی مسئول مستقیم مذاکره بود. پس از کش و قوس های فراوان، توافقنامه را امضا کردیم ولی بعد از شش ماه دوباره تمدید شد، ضمانت آن پلمب تاسیسات بود که بی ادبانه بود.
وی افزود: انتخابات سال ۸۴ شد و رئیس جمهور و فضای عمومی کشور عوض شد، در همان زمان ریاست جمهوری خاتمی، رهبری دستور دادند فک پلمب بشود. از سال ۸۴ تا ۸۸ یک جهش عظیم هسته ای اتفاق افتاد و تعداد ماشین های هسته ای به نه هزار رسید، چرخه صنعتی آغاز به کار کرد و غرب پیشنهاد انجماد دو طرفه در سال ۸۷ داد، ایران قبول کرد، رفتند برای نوشتن جزییات که خبری نشد، انتخابات ۸۸ اتفاق افتاد و فتنه بزرگ شروع شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تحریم های ایران را در سه مقطع تاریخی برشمرد و بیان کرد: سه نسل تحریم شدیم. اول در زمان تسخیر لانه جاسوسی، نسل دوم با انفجارات لبنان و نسل سوم با قطعنامه ۱۹۲۹ که از ابتدای سال ۸۹ اتفاق افتاد، بستر نسل سوم چه بود؟ چه کسانی مقصر بودند و اطلاعات کشور را فروختند؟ چه کسانی بهانه دادند؟ آیا بهانه اش این بود که رییس جمهور گفت این ها کاغذ پاره است؟ تحریم های نسل سوم موثر بود. شهید احمدی روشن ماشین سانتریفیوژ را تا قبل از قطعنامه ۱۹۲۹ وارد می کرد، پس یک سری خیانت کردند و اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند.
وی گفت: دشمن فکر می کند ملت ایران دچار فشار تحریم بوده و دولت ایران مجبور به توافق است، دولت جدید هم می خواست گزارش عملکرد صد روزه به مردم بدهد، در لوزان خطای بزرگ این بود که مرجعیت و داوری را به آژانس دادند یعنی ایران باید به ۱۸۶ کشور پاسخگو باشد، معماری آژانس اتمی بر مبنای نهادهای امنیتی و جاسوسی است در بیانیه سال ۲۰۱۱ آژانس اتمی نام ده دانشمند هسته ای ایران برده شد که چهار نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند، هیچ کدام از مسائل ایران با آژانس به جمع بندی نرسیده است.
بذرپاش تاکید کرد: کشورهای مذاکره کننده با ایران به هیچ جا پاسخگو نیستند در نشست اخیر، آمریکا چهار شرط دیگر اضافه کرد. این که مسئولان می گویند طرف دبه کرده دلیلش همین است. فکت شیت توافق شده و چرک نویس را دارند پاک نویس می کنند. فکت شیت امریکایی همان توافق است. ما گفتیم اگر این نیست تکذیب کنید شما درستش را منتشر کنید معلوم شد همان است.
وی در پایان گفت: امثال من در مجلس ۴۰ یا ۵۰ نفر هستند و اگر تا کنون سکوت کرده ایم بخشی به دلیل ضرورت های زمانی است، اینها به دنبال این بودند که جار بزنند مجلس و رهبری نمی گذارند توافق بشود و دنبال مقصر می گردند، انقدر که به ما ناسزا می گویند یک بار با اوباما اینگونه صحبت نکردند، کنگره امریکا قانون تصویب و اوباما هم امضا می کند، اگر ما این کار را می کردیم ما را به چوب فلک می بستند. امیدواریم این اقدامات جنبه تبلیغاتی نداشته و برای انتخابات نباشد و منافع ملی را مدنظر قرار دهند چرا که تاریخ ما را نمی بخشد ظریف و روحانی و لاریجانی همه می روند سند می ماند و تاریخ قضاوت خواهد کرد.