فتح خرمشهر نماد ایثارگری و فداکاری است

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی صبح امروز با حضور در مراسم تجلیل از جانبازان مجلس شورای اسلامی که تعداد زیادی از نمایندگان جانباز و سایر کارکنان جانباز مجلس در آن حضور داشتند، گفت: این افتخاری است که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر کارکنان مجلس از جانبازان و آزادگان عرصه دفاع مقدس هستند.

وی افزود: بدون شک این امر نشان از این دارد که حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمتی است که تمام مسئولیت‌های مهم کشور را بر دوش کسانی قرار می‌دهد که از فداکاری در راه کشور برخوردار هستند و در آزمون‌های مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کرده و مدال ایثارگری را بر گردن آویخته‌اند.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به قانون جامع ایثارگران در مجلس گفت: یکی از اقدامات مهم درباره ایثارگران قانون مورد ذکر بود که ایثارگران از آن برخوردار شدند.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: ما همواره گردنه‌های سنگین سختی را در عرصه دفاع مقدس پشت سر گذاشته‌ایم که همین فداکاری جانبازان و ایثارگران در این موضوع نقش داشته است.

لاریجانی با اشاره به فتح و آزادسازی خرمشهر گفت: به عنوان مثال فتح خرمشهر نماد قله‌ای از ایثارگری و فداکاری بود.

وی ادامه داد: اگر به فتح خرمشهر از منظرهای مختلف توجه کنیم می‌بینیم که نقطه اصلی توفیق در این موضوع به حضور نیروهای مکتبی و فداکار در این عرصه معطوف می‌شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای جنگ تحت شرایط خاصی بودیم اظهار داشت: رئیس جمهور وقت وفایی به نیروهای مذهبی و حزب‌اللهی نداشت و نیروهای حزب‌اللهی را از جنگ جدا می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنی صدر حتی حاضر نبود سلاح‌های متعارف را در اختیار سپاه قرار دهد که این نیروها با مشقت‌های زیاد در جنوب کشور مشغول دفاع بودند.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: ‌پس از آنکه بنی صدر از فرماندهی کل قوا حذف شد مجلس آن را از ریاست جمهوری عزل کرد وفضای کشور فضای دیگری شد تا تکیه بر نیروهای مذهبی زده شود تا از این طریق به عنوان مثال حصر آبادان شکسته و یا فتح خرمشهر اتفاق بیافتد.

لاریجانی متذکر شد: معتقدم حضور نیروهای مذهبی باعثتداوم پیروزی‌ها در جنگ شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا امروز باید در مصاف با برخی مشکلات از تجربیات قبل استفاده کنیم و یا خیر تصریح کرد: در حال حاضر ما یک مصاف بین‌المللی و یا منطقه‌ای و یا موضوعات مربوط به اقتصاد داریم که هر سه این موضوعات، موضوعات مهمی بوده و شاید نتوانیم بدون تکیه بر تجربیات گذشتگان کاری از پیش ببریم.