۱۳ ساعت پیاده‌روی پلیس برای دستگیری سوداگران مرگ

به گزارشافکارنیوز،غلامرضا شاهوردی اظهار داشت: در راستای مقابله بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شب گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پراید که از مسیر زاهدان به شهرهای مرکزی کشور در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را تحت نظر قرار دادند.

وی ادامه داد: با کنترل خودروی پراید یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نیز در حلقه رصد مأموران قرار گرفت که با توجه به حالات روحی و استرس زیاد سرنشینان و راننده تیمی از مأموران خودرو را تعقیب و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی نهبندان گفت: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با استفاده از شلوغی جاده با سرعت بسیار زیادی متواری شد و از ماموران فاصله گرفت که پس از تعقیب خودرو و اجرای طرح مهار خودرو متوقف شد که سرنشینان با رها کردن خودرو متواری شدند.

شاهوردی تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های عملیاتی تعقیب سوداگران مرگ که به صورت پیاده متواری شده بودند از سر گرفته شد.

وی اظهار داشت: در محل توقیف خودرو مقدار ۶۱ کیلوگرم تریاک که به صورت سه کوله‌پشتی آماده شده بود کشف شد و متهمان با استفاده از تاریکی شب خود را به ارتفاعات رساندند.

فرمانده انتظامی نهبندان خاطرنشان کرد: ماموران با پیگیری عملیات و در ۱۳ ساعت پیاده‌روی و تعقیب ۴۰ کیلومتری متهمان، سوداگران مرگ را در ارتفاعات بخش، شوسف نهبندان دستگیر کردند.

شاهوردی افزود: در این عملیات یک دستگاه پژو ۴۰۵ و دو دستگاه خودروی پراید و پژو که به عنوان اسکورت، خودروی حمل مواد مخدر را همراهی می‌کردند توقیف و پنج متهم دستگیر شدند.

وی گفت: در این عملیات پلیسی باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.