به گزارش افکارنیوز؛ سیصد و بیست و چهارمین جلسه مجلس نهم از ساعت ۸ صبح امروز(یکشنبه، ۳ خرداد) به صورت غیرعلنی آغاز شد.


طبق برنامه اعلام شده قبلی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور یافتند تا توضیحاتی درباره مذاکرات به نمایندگان ارائه کنند.


در این جلسه ابتدا ظریف و سپس عراقچی توضیحاتی ارائه کرده و برخی نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح کردند.


جلسه غیرعلنی مجلس با مهمان هسته‌ای ساعت ۱۰ به پایان رسید و خبرنگاران اجازه یافتند در صحن علنی حضور داشته باشند.


نخستین صحنه‌ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند و فریادهای مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود.


کوچک‌زاده مقابل ظریف و روبروی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می‌زد.


اما غائله به صحن مجلس شورای اسلامی ختم نشد و واکنش های جالبی را از سوی سید عباس عراقچی، مهدی کوچک‌زاده و حمید رسایی در صفحات اینستاگرامی‌شان مشاهده کردیم.


" سیدعباس عراقچی " مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرام خود تصویری را تحت عنوان پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را منتشر کرد و واکنش جالبی به آن نشان داد که تصاویر آن را در زیر مشاهاده می‌کنید.

پس لرزههای جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!

همچنین «مهدی کوچک زاده» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در اینستاگرام خود نوشت: «تا کی می‌توان چهره واقعی افراد را از دید مردم پنهان کرد؟ تا کی‌ می‌توان همکاری‌های موجود در دولت را(به خصوص در بحثمذاکرات) با حاشیه سازی و جنجال رسانه‌ای پنهان کرد؟ چه طور می‌توان فریادهای دیگران را به آوازخوانی بلبل تشبیه کرد؟ آیا زمان آن نرسیده تا پرده از واقعیت‌ها برداریم و مردم را امین‌تر از غربی‌ها بدانیم؟».

پس لرزههای جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!

«حمید رسایی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عکسی از سوالی که از وزیر امور خارجه کشورمان پرسیده است را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.


وی با انتشار تصویر زیر نوشت: جلسه غیر علنی امروز صبح با حضور آقای ظریف و عراقچی درباره مذاکرات اخیر هسته ای برگزار شد. در مجموع با توجه به بیانات اخیر رهبر انقلاب و مطالبه جدی نمایندگان، این جلسه نسبت به جلسات قبل، از شفافیت بیشتری برخوردار بود که طبعا امکان بیان علنی آنچه گفتند نیست.

پس لرزههای جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!

اما در باره آنچه " نگفتند " که می توان سخن گفت. از جمله چیزهایی که آقای ظریف و عراقچی نگفتند، پاسخ به چند سوال بود. از جمله یکی از سوالات بنده محتوایی بود که روی این برگه(تصویر ضمیمه) نوشتم و تحویل آقای ظریف دادم.

همچنین " پرویز اسماعیلی " معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری هم در یادداشتی با عنوان " فریاد " به رفتار مهدی کوچک‌زاده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.


متن این یادداشت کوتاه که در صفحه اینستاگرام پرویز اسماعییلی منشر شده به این شرح است:


۱. امام خمینی رحمت الله علیه: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.


۲. رهبر معظم انقلاب: هیچ کس نباید مذاکره کنندگان را سازش کار بداند و یا مورد تضعیف و توهین قرار دهد(۹۲/۸ / ۱۲). اطمینان داریم تیم مذاکره کننده اجازه دست اندازی به حقوق ملت را نمی دهند(۹۳/۴ / ۱۶). مذاکره کنندگان ما حقا و انصافا، و با منطق ایستادگی می‌کنند(۹۳/۹ / ۶). و…


۳. جان کری: در طول خدمتم تنها دیپلماتی که در مذاکرات سر من بارها داد کشیده، جواد ظریف است. به او گفتم در طول عمرم هیچ فردی اینگونه سرم فریاد نکشیده و مرا اینگونه متهم به سوء نیت و بی اعتمادی نکرده بود.


۴. آقای کوچک‌زاده جانباز دفاع مقدس و انسان دلسوزی است. ان شاالله هدفش از اینگونه سخن گفتن با " فرزند انقلاب " این است که او این حرارت و فریاد را در دور بعدی مذاکرات بیشتر به طرف آمریکایی منتقل کند.