به گزارشافکارنیوز،مارتا بلوری علت این افزایش چربی را آشفتگی در سیستم سوخت و ساز بدن عنوان کرد و افزود: این موضوع می تواند افراد را در معرض خطر ابتلابه دیابت قرار دهد.

محققان در یک مطالعه بر روی موش ها یک رژیم غذایی برای آنها در نظر گرفتند و موش ها را به دو گروه تقسیم کردند؛ یک گروه از موش ها رژیم غذایی مشخص و محدود داشتند و گروه دوم می توانستند در طول روز همه چیز بخورند.

موش های گروهی که رژیم خاص و محدود داشتند تمام غذای خود را یکباره مصرف می کردند و دیگر در طول روز چیزی نمی خوردند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که موش های هر دو گروه وزن کم کردند اما در موش هایی که رژیم خاص و محدود داشتند علائمی از چربی اضافی در اطراف بدن آنها مشاهده شد.

محققان علت پیدایش این چربی اضافی را رویه آشفته سوخت و سازی در بدن موش ها عنوان کردند.

بعد از مصرف غذا، لوزالمعده برای کمک به پردازش گلوکز غذا انسولین تولید می کند. زمانی که انسولین بسیار زیادی در خون وجود دارد کبد برای ایجاد توازن، گلوکز تولید می کند.

از آنجایی که این موش ها غذای خود را یکباره تا آخر خورده بودند، لوزالمعده آنها انسولین کافی برای پردازش گلوکز مواد غذایی تولید نمی کرد و منجر به ایجاد گلوکز اضافی شده که نهایتا به صورت چربی ذخیره شد.

بلوری می گوید: در شرایطی که کبد توسط انسولین تحریک نمی شود، افزایش خروجی گلوکز از کبد سبب می شود که کبد به علائمی توقف تولید گلوکز پاسخ ندهد.

این موش ها هنوز به دیابت نوع دو مبتلا نشده اند اما دیگر به انسولین نیز واکنش نشان نمی دهند که این حالت مقاومت به انسولین، به عنوان یک وضعیت پیش دیابت توصیف می شود.این مطالعه در مجله Nutritional Biology منتشر شده است.