نژادفلاح کجا رفته بود؟

اول: خبر ریز بود و معنی دار، پرسپولیس چون هزار و پانصد دلار نداشته که سالن هتل را بگیرد و البته که با کارشکنی و عدم حضور نماینده الهلال هم مواجه بوده، در راهروهای هتل تمرین کرده است. تصور کنید بازیکنان پرسپولیس را که در راهروهای هتلی درجه یک در ریاض تمرین کرده است. اینکه پرسپولیس هزار و پانصد دلار نداشته که سالن اجاره کند، قطعا از درایت آنهایی است که اجازه نمی دهند این تیم مردمی ردیف بودجه داشته باشد و یا کارخانه ای پشت سرش باشد و مثل سپاهان، ذوب‌آهن‌، سایپا، پیکان و … زندگی کند اما شاهکار ماجرا اینجا نیست، بلکه آنجاست که نژاد‌فلاح و برخی دیگر از مسئولان باشگاه پرسپولیس تیم را رها کرده اند و به مکه رفته اند یعنی در فاصله هزار و خرده ای کیلومتری ریاض بوده اند!
خبر عجیبی بود. کاملا عجیب، قائم مقام مدیرعامل وجود نداشته پرسپولیس به عنوان مسئول اول این تیم، ریاض را به مقصد جده ترک کرده و رفته به همین راحتی…
واقعا جای تعجب دارد، حتی اگر و تنها اگرآقای نژاد‌فلاح با پول شخصی خود هم به عربستان رفته بود باز هم نباید تیم را رها می‌کرد و به جده می‌رفت چون ایشان قبل از اینکه نژاد‌فلاح باشد، قائم مقام مدیرعامل نداشته یک باشگاه میلیونی است! این کار نژاد‌فلاح مسبوق به سابقه توسط هیچکدام از مسئولین ورزش کشور نیست.
پرسپولیس زیر رگبار کارشکنی‌های عربستان قرار دارد و مدیر به مکه رفته است؟ با اجازه چه کسی؟ چرا؟ چگونه توانسته چنین کند و تیمش را به حال خود رها کند؟

پرسپولیس پاسوز استقلال
دوم: شاید باید گفت که پرسپولیس هم به پای استقلال می‌سوزد. البته نه از این دید که این مشتری بیشتر دارد و آن کمتر نه از این دید که هیات مدیره استقلال همیشه سیاسی تر از هیات مدیره پرسپولیس بوده اند و به ویژه در مجلس بسیار با نفوذ بوده اند. الان هم به نظر می‌رسد این هیات مدیره استقلال است که می‌خواهد مزایده را هوا کند و پرسپولیسی‌ها اصلا کاری با مزایده ندارند که ندارند. این اتفاق به ویژه پس از ورود خودروسازان بیشتر اوج گرفت چرا که برخی از اعضای بلند مرتبه باشگاه پرسپولیس می‌توانند با دو خریدار دیگر لابی کنند کمااینکه چنین هم کردند و پروین به یک سمت رفت و عابدینی به سمتی دیگر اما در استقلال نمی‌شد با خودروسازان همکاری کرد و یا جای اینها بود و یا جای آنها.
اينگونه است که پرسپوليس چوب استقلال را ميخورد. به هر حال هر دو مجموعه منتظر مانده اند و نمي دانند بايد چه کنند. با تمامي تصميمهاي خلق الساعه اي که هر روز نسخهاي برايشان ميپيچند و هر روز زمانشان را قورت ميدهند. اين دو تيم همين حالا هم از رقباي خود عقب افتادهاند و اين اصلا عجيب و بعيد نيست که هر سال با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم کنند.