به گزارش افکارنیوز، روز گذشته ده ها هزار تن از مردم مشهد با تجمع در میدان شهدا با شعار " اجازه نمی دهیم " اعتراض خود را به روند فعلی مذاکرات هسته ای و زیاده خواهی های آمریکا در مسیر مذاکرات نشان دادند.

مصطفی باقرزاده سخنگوی جنبش مردمی «حفاظت از منافع ایران» که در مشهد به همت بیش از ۵۰ تشکل مردمی فرهنگی و هیات های مذهبی شکل گرفت، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: پس از مدت‌ها روشنگریِ مستدل منتقدان درباره وضعیت مذاکرات هسته‌ای(که متأسفانه با بی‌اعتنایی مطلق تیم مذاکره‌کننده و حتی فحاشی و پرخاش‌گری آنان مواجه شد) و اعلام هشدارهای مکرر نسبت به پذیرش توافقاتی یک‌جانبه و خطرناک، امروز شاهد این هستیم که پذیرفتن آن موارد فاجعه‌بار، یک به یک از طرف تیم مذاکره‌کننده اعلام می‌گردد و همین امر موجب واکنش مردم مشهدمقدس گردیده و این تجمع در اعتراض به روند فعلی مذاکرات شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به مسئله بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای گفت: هفته‌ی گذشته نیز مسئله‌ی بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای - به عنوان تنها یکی از امتیازات واگذار شده - در صدر اخبار قرار گرفت و تا حدی برای عموم مردم روشن گردید که چه موارد مهمی در معرض حاتم‌بخشی تیم مذاکره‌کننده است.

وی در ادامه گفت: دولت مسیر درستی را در قبال مذاکرات اتخاذ نکرده است. اولا این دولت بدون توجه به ساخت درونی کشور و ظرفیت های اصلی داخل کشور برای مهار مشکل تحریم ها, تمام ظرفیت و هم و غم خود را به مذاکرات اختصاص داده و ظرفیت داخل کشور را فراموش کرده است. دوم اینکه مسیر طی شده در مذاکرات نیز به شدت نامتوازن بوده و این مسیر منجر به گستاخ تر شدن تیم آمریکایی شده است و عملا منافع ملی کشورمان با توجه به مسئله بازرسی های نظامی و همچنین نسبت داده ها و ستانده ها در مذاکرات نقض شده است.

وی ادامه داد: دراین برنامه که بیش از ۳۰ هزار نفر از جمله مهرداد بذرپاش، پدر شهید احمدی روشن، علی اکبر رائفی پور به سخنرانی پرداخت و در پایان نیز همخوانی ۳۰هزار نفر از شرکت کنندگان با اجرای مداح اهل بیت حاج احمد واعظی با مطلع " ذره ای عجز در این میهن / ما اجازه نمیدهیم اصلا " اجرا شد.

سخنگوی جنبش مردمی حفاظت از منافع ایران در مشهد ادامه داد: انتظار می رود که دولت عزت مندانه و با گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از منافع ملی در صحنه مذاکرات حاضر شود. ما در صحنه مذاکرات شاهد رفتارهای بعضا غیر دیپلماتیک و غیر عزت مندانه بودیم که همین رفتارها منجر به گستاخ شدن تیم امریکایی در صحنه مذاکرات شده است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای فکت شیت های دو طرف ایرانی و آمریکایی و اینکه حتی پس از مطالبه رهبر گرانقدر انقلاب مبنی بر لزوم در جریان گذاشتن مردم، جزئیات مذاکرات مشخص نشد.

باقرزاده افزود: از یک طرف گزاره هایی که می آید و گفتگوهایی که می شود فکت شیت هایی که منتشر می شود آنها یک چیز است واز طرف دیگر مردم محرم نیستند و این در جریان نگذاشتن مردم، بوی عدول از برخی از خطوط قرمز را می دهد.

به گزارش خبرنگار فارس از تجمع میدانی مشهد، "هیهات منا الذله" ، "این است شعار ملت، قطع مسیر ذلت" و "مسیر بی نتیجه، باید پایان پذیرد"، " مرگ بر آمریکا" از اصلی ترین شعارهای مردم در این تجمع بزرگ بوده است.