به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین علوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران افزود: با همکاری نزدیک نهادهای امنیتی و قوه قضاییه و اشراف فراگیر اطلاعاتی سربازان گمنان امام زمان(عج) دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است و هر توطئه ای کشف و خنثی می شود.

وی با بیان اینکه روزی نیست که شاهد کشف و خنثی سازی توطئه های دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور نباشیم ادامه داد: دشمنان تمان توان خود را برای به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی بکار گرفته اند تا شاید بتوانند صدای انفجاری در یکی از نقاط ایران ایجاد کنند.

وزیراطلاعات با اشاره به حوادثامنیتی که از سال گذشته تاکنون از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی سازی شده است گفت: در این مدت ما شاهد خنثی سازی ده ها عملیات تروریستی بودیم که از آن جمله می توان به کشف عملیات انتحاری انفجار در روز قدس سال گذشته در شیراز و زاهدان‌ و دستگیری گروهک ترویستی در زاهدان که ضمن ربایش یک شمشیرباز بین المللی کشورمان قصد باج گیری داشت اشاره کرد.

وی افزود: از این گروه که قصد بمب گذاری در مشهد را نیز داشت مقادیری تجهیزات و مواد منفجره کشف و ضبط شد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی هلاکت برخی سرکردگان گروه های تروریستی از جمله عبدالروف ریگی و داماد این تروریست را از دیگر دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) طی یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: شناسایی و دستگیری عاملان ترور شهید ماموسه نماینده اهل سنت کردستان در مجلس خبرگان رهبری و انهدام گروه تکفیری که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیئت های بزرگ تهران را داشتند از دیگر اقدمات انجام شده در این مدت است.

وزیراطلاعات افزود: دستگیری و انهدام باندی که قصد انجام سرقت مسلحانه در تهران و بمب گذاری در حرم حضرت معصومه(س) را داشتند و دستگیری عناصر مرتبط با داعش و کشف تمامی امکانات این عناصر دستاورد دیگر فرزندان ملت ایران در وزارت اطلاعات بود.

وی همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، ‌امنیتی و قوه قضائیه را عامل اصلی خنثی سازی توطئه های دشمنان برای برهم زدن امنیت کشور عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته چندین عملیات علیه جریان ضد انقلابی و تروریستی در غرب کشور صورت گرفت که نفرات موثر آن ها به هلاکت رسیدند، ‌همچنین در عملیات دیگری سرکرده گروه انصار الفرقان در جنوب شرق کشور و حشام عزیزی معروف به ابو حفظ بلوچی که افراد زیادی را برای انجام عملیات انتحاری جمع آوری کرده بود شناسایی و زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات افزود: با تلاش های انجام شده، گروه های تروریستی که عامل ترور چند معلم و اعضای بسیج بودند دستگیر شدند که در جریان این عملیات ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره نیز کشف و ضبط شد، همچنین دستگیری عاملان حمله به چادر خدماتی نیروی انتظامی در حمیدیه از دیگر دستاوردهای دستگاه اطلاعاتی در یک سال گذشته است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) زمینه برای آزادی چهار سربازی که به گروگان گرفته شده بودند فراهم شد و پیکر شهید دانایی فر شناسایی و به کشور منتقل شد.

وی با اشاره به ربایش دیپلمات کشورمان از سوی گروه های تروریستی، این اقدام را اقدامی بی ارزش توصیف کرد و افزود: آزاد سازی این دیپلمات کشورمان به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد و این موضوع حاکی از توانمندی این نیروهای اطلاعاتی است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با بیان اینکه این اقدمات فقط گوشه ای از اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) برای برقراری امنیت کشور است گفت: امروز وزارت اطلاعات به مظهر القای رعب برای دشمنان تبدیل شده است و وزارت با اشراف فراگیر همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارد و باز شکاری وزارت اطلاعات بر سر آن ها فرود می آید، ‌به امید اینکه قلب امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و خدمتگذاران و مردم شهید پرور شاد شود و زمینه های ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

وزیراطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد اصلی این نهاد امنیتی افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی، مقابله با زمین خواری، حفظ بیت المال و شناسایی مفاسد اقتصادی از مهمترین رویکردهای وزارت اطلاعات است و تاکنون هزاران هکتار از زمین های بیت المال که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: برقراری امنیت همراه با نشاط رویکرد اصلی وزارت اطلاعات است و این وزارت قصد دارد امنیت را برای جامعه تامین کند نه بر جامعه، این رویکرد در عرصه های اقتصاد، ‌فرهنگ، ‌دانشگاه و هنر نیز جاری است.

وزیراطلاعات آموزهای اسلامی از جمله حفظ کرامت انسان ها، پرهیز از ظلم به افراد و جبران خسارت افراد زیان دیده، حرکت در پرتو احکام شرع مقدس اسلام، رعایت ارزش های اخلاقی و رعایت قانون را سرلوحه کار کارکنان این وزارتخانه عنوان کرد.

وی وزارت اطلاعات را نهادی مردمی دانست که متکی به اطلاعات ۸۰ میلیون ایرانی است و گفت: همین اعتماد دوجانبه موجب شده است تا مناسبت های مختلف با کمترین آسیب و ناامنی در کشور برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: این رویکرد در سال جاری که سال همدلی و هم زبانی مردم و دولت نامگذاری شده در وزارت اطلاعات پررنگ تر شده است تا زمینه برای وحدت ملی وحاکمیت اخلاق و ارزش های اخلاقی فراهم شود.

وزیر اطلاعات گفت: امروز کارکنان این وزارتخانه مجموعه ای سرشار از ولایت مداری و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی هستند که برپایه آیه شریفه اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم به برقراری امنیت در کشور اقدام می کنند؛ برای جذب حداکثری بر پایه رُحَماءُ بَینَهُم و بر پایه اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ برای دفع حداقلی رفتار می کند.