درخواست کمک داعش در بیجی

به گزارش افکارنیوز، نیروهای مردمی عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: سرکردگان تشکیلات تروریستی داعش در بیجی دستور داده اند تا زبان مکالمات عناصر این گروه از زبان چچنی به زبان عربی تغییر کند و به علت ضربات شدیدی که از امروز در شهر بیجی دریافت کرده اند، دچار دستپاچگی آشکاری شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تروریست ها، در پیامهایشان خواستار خارج کردن عناصر زخمی و ارسال کمک به بیجی هستند. همچنین آنها درخواست کرده اند برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مردمی، تروریست های انتحاری چچنی به این منطقه ارسال شوند.

این بیانیه می افزاید: نیروهای مردمی، توانستند یک انبار سلاح و پنج منزل بمب گذاری شده و یک خودروی مجهز به تیربار تک نفره را منفجر و یک کارگاه C۴ را در منطقه عملیات بیجی منهدم نمایند و یک تک تیرانداز را به هلاکت برسانند. از سوی دیگر، نیروهای مردمی توانسته اند خیابان های اصلی این شهر را به کنترل خودشان درآورند.

نیروهای مردمی همچنین اعلام کردند که نیروهای ارتش در منطقه البعیجی پیشروی آشکاری به دست آورده اند و محور بستان در منطقه المالحه واقع در شمال استان صلاح الدین را به کنترل خودشان درآورده اند. همچنین یک لودر ضد گلوله مجهز به تیربار تک نفره در منطقه البعیجی به کنترل نیروهای مردمی درآمد و راننده و تیرانداز آن به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است: شماری از عناصر داعش که دارای تابعیت چچنی بودند در منطقه " تل ابوجراد " به هلاکت رسیدند و نیروهای ارتش به طور آشکاری در حال پیشروی در این محور هستند. از سوی دیگر نیروهای مردمی با موفقیت در حال پیشروی در پنج محور از منطقه عملیات در شمال صلاح الدین هستند.
عملیات در استان صلاح الدین برای تعقیب تروریستهای داعش و آزاد سازی مناطق تحت اشغال باقیمانده این منطقه از چنگال تروریست ها، همچنان ادامه دارد.