به گزارش افکارنیوز، حمید حسین الحمدانی گفت: اعترافات برخی از تروریستها نشان می دهد که سرکردگان گروه تروریستی داعش در نشستی در رقه سوریه و نیز در هاتای ترکیه تصمیم گرفتند که در پاسخ به درخواست عربستان، عناصر خود را اعزام کنند.

وی افزود: عربستان تروریستها را به پایگاه های نظامی در شهر مرزی نجران فرستاد و آنها را به سلاح مجهز کرد و زمینه ورود آنها به خاک یمن را فراهم کرد.

این رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد که ۶۵۰ تروریست وابسته به داعش به منظور برنامه ریزی عملیات تروریستی در داخل یمن به عربستان انتقال داده شدند.

گروههای تکفیری در یمن تلاش می کنند تا با حمایت مستقیم عربستان، امارتی وابسته به گروه تروریستی القاعده در استان مارب تاسیس کنند با توجه به آنکه اغلب کسانی که به این گروه های تکفیری وابسته هستند، از شیوخ و نظامیانی هستند که پیشتر به عربستان گریختند و امروز با حمایت و سازماندهی مستقیم عربستان سعودی، بار دیگر به این گروههای تکفیری ملحق شدند.

گفتنی است که سرکردگان القاعده به جذب جوانان و آموزش آنها در شماری از اردوگاه های خود از جمله مهمترین آنها مقر تیپ ۲۷ در منطقه الریان، اردوگاه امنیت عمومی در منطقه الدیس در المکلا و نیز اردوگاه النجده در منطقه فوه می پردازند.