حامیان داعش در آفریقا و آسیا رو به افزایش است

به گزارش افکارنیوز، العربیه اعلام کرد: " یورگن استاک، " دبیرکل اینترپل، درباره افزایش گرایش شهروندان افراطی به عضویت در داعش، از آفریقا تا جنوب شرقی آسیا، به شدت ابراز نگرانی کرد. وی در این باره گفت: تعداد زیادی از اعضای گروه های افراطی در حال گرایش به سمت داعش هستند.


" استاک " در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به خطر داعش برای مناطقی به جز کشورهای عراق و سوریه هشدار داد و گفت: آنها در حال دسترسی به مناطق جدیدی هستند. تروریستها روش های مسافرت را تغییر داده و افراط گرایان به سمت پایگاههای داعش و القاعده روانه می‌شوند. آمریکا تا ۱۲ ماه آینده سامانه‌ای پیشرفته‌ای برای بازبینی اطلاعات مسافران و آنالیز آنها تهیه خواهد کرد. این سامانه بدون تحمیل هزینه مالی به سازمان‌های تجاری و دولتی در اختیار انها قرار می‌گیرد تا نظارت دقیق‌تری بر جابه‌جایی مسافران مشکوک به اعمال تروریستی داشته باشند زیرا مسافرت این افراد معمولا با هدف عضویت در داعش و القاعده صورت می‌گیرد.


دبیرکل اینترپل یکی از سخنرانان اصلی نشست روز جمعه شورای امنیت بود. نیمی از وزرای ۱۵ کشور عضو در این نشست حضور داشتند و برای بررسی اجرای قطعنامه سپتامبر گذشته(شهریور ۹۳) این شورا در ارتباط با کنترل بیشتر بر مسافرت افراط گرایان بحثو تبادل نظر کردند


" بان کی مون، " دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز در سخنرانی خود از افزایش تعداد اعضای داعش و عضویت داوطلبانه زنان در این گروه تروریستی ابراز نگرانی و شگفتی کرد. وی از برگزاری جلسه‌ای ویژه در همین ارتباط بوسیله اعضای شورای امنیت سازمان ملل تا قبل از اتمام سال جاری میلادی خبر داد و گفت: هیچ کشور نمی‌تواند به تنهایی از عهده مقابله با داعش برآید. باید عزمی بین المللی برای خنثی سازی تهدیدات داعش وجود داشته باشد.


۶۷ کشور جهان درگیر تهدیدات تروریستی گروههای افراطی هستند و بیشترین جنایت ها بوسیله داعش و بوکوحرام در سوریه، عراق و نیجریه بوقوع پیوسته است.