آسیب‌هایی که زائران عتبات را تهدید می‌کند

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام نجفی روحانی در جلسه روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات با اشاره به برخی فضائل زیارت امام حسین(علیه‌السلام) که با ۱۰۰۰ حج و عمره برابر است، حضور زائران در عتبات عالیات را آسیب‌شناسی کرد.

وی تبلیغات مسموم دشمنان قسم‌خورده اهل بیت(علیهم‌السلام) را یادآور شد و اظهار داشت: امروز دشمنان از ارتباط دو ملت ایران و عراق عصبانی هستند و یکی از آسیب‌ها این است که زائران اگر به این مسئله مهم توجه نکنند و آگاهی نداشته باشند دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا می‌کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: اختلاف میان شیعه و سنی از گذشته به وسیله دشمنان طراحی شده است و امروز به عنوان یک مسئله پررنگ دیده می‌شود و زائران باید کاملا نسبت به این مسئله هوشیار باشند و به هیچ وجه به آن دامن نزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی عنوان کرد: جنگ چندین ساله ایران و عراق از سوی استکبار جهانی طراحی و به وسیله صدام اجرا شد و باید توجه کرد، این جنگ ربطی به مردم عراق ندارد زیرا ملت عراق نیز از این جنگ خسارات فراوانی دید و باید به گونه ای عمل کرد که آثار منفی این موضوع کاملا برطرف شود و دل‌ها به یکدیگر مهربان‌تر شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: کشور عراق یک کشور مستقل و دارای مقررات خاص است و باید زائران همه مقررات آن را رعایت کنند و به قوانین احترام بگذارند تا دشمنان نتوانند در این زمینه تبلیغ سوء کرده و مردم عراق را به ملت ایران بدبین کنند.