آغاز سراسری ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان

به گزارشافکارنیوز،مراسم امضای تفاهمنامه اجرای نرمش صبحگاهی در مدارس سراسر کشور بین معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و شبکه رادیویی ورزش امروز با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و سید حمید قاسمی مدیر شبکه رادیویی ورزش در مدرسه ابتدایی شهید بهشتی آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران برگزار شد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: ‌ هزاره سوم با کم‌تحرکی برای نوجوانان مواجه است و آپارتمان‌نشینی و زندگی ماشینی، حرکت را از آنان سلب کرده است؛ بحثپایین آمدن سواد حرکتی و چاقی، هشدار بزرگی به دست اندرکاران تعلیم و تربیت در جهان می‌دهد و کشور ما نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: ‌ امروز منزل به عنوان آپارتمان، جای تحرک ندارد و فناوری‌های نوین مثل کامپیوتر، ‌ اینترنت بچه‌ها را مجبور به یک جانشینی کرده که اگر تلاش نکنیم، نسل آینده به مرور دلمرده، منزوی و افسرده و مواجه با بیماری‌های قلبی و دیابت خواهد شد.

حمیدی یادآور شد: سلسله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش را در یک رویکرد برنامه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم و در مدارس باید تلاش کنیم مهارت و همکاری را به دانش‌آموزان آموزش بدهیم. البته یک ساعت و نیم درس تربیت بدنی تکاپوی نیاز حرکتی آنها را نمی‌کند و نیاز به فعالیت‌های مکمل است.

به گزارش فارس، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال المپیاد درون مدرسه‌ای با حضور ۳.۵ میلیون دانش‌آموز از مهر تا اردیبهشت اجرا شد و موضوع دوم، ورزش صبجگاهی است که به اهتمام وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما از اول مهر رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: کانونهای ورزشی درون مدرسهای به مدارس ابلاغ شد و طرح ورزشی مسابقات دانشآموزی در سطوح مختلف با رویکرد مدرسه قهرمان است که حلقه اول کلاس درس، حلقه دوم المپیاد و ورزش صبحگاهی و حلقه سوم مدرسه قهرمان است.