واکنش اشتری به ضرب و شتم یک متهم توسط مردم

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره جوان سرباز و در جمع خبرنگاران با اشاره به نام گذاری روز سرباز همزمان با میلاد مبارک حضرت علی اکبر و با تأکید بر برگزاری این همایش به منظور ارتقای شأن سربازی اظهار داشت: طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری تأکیداتی در خصوص حفظ شأن و منزلت سربازان و ارتقای این شأن به نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش و سایر نیروهای مسلح داشته اند و برگزاری این همایش و همایش‌های مشابه به منظور ارتقای این شأن انجام می‌گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که روحیه جوانی و شادابی سربازان وظیفه در نیروهای مسلح باعثمی‌شود که مأموریت‌های دفاعی و انتظامی به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که در میان برگزیدگان این جشنواره تعدادی مخترع و مبتکر به عنوان سرباز وظیفه حضور داشتند، گفت: در قانون عنوان شده است که اگر هرگونه اختراع و ابداع دارای جنبه ملی و کشوری باشد، منجر به معافیت مخترعان از خدمت سربازی می‌شود ولی اختراعاتی که در سطوح پایین تری قرار دارند با تشویق نیروهای مسلح بخشی از خدمت صاحبان آنها بخشیده خواهد شد و این مخترعان توسط اختراع و ابدعاشان از خدمتش آنها کسر خواهد شد.

سردار اشتری در خصوص انتشار تصاویر ضرب و شتم منتسب به یک متهم حادثه شیراز، خاطرنشان کرد: حضور متهمان در سطح شهر تنها با مجوز قضات انجام میشود ولی اینکه مردم به این متهمان متعرض شوند شاید ناشی از شدت نارضایتی آنها از این متهمان است. ولی سعی مأموران پلیس بر آن است که این احساسات مردمی را کنترل کنند.