افزایش قیمت جهانی طلا

به گزارش افکارنیوز، رویترز اعلام کرد: قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و ابهام در مورد سرنوشت مذاکرات بر سر بدهی های یونان نسبت به پایین ترین رقم ۲ هفته و نیم جلسه قبلی، افزایش یافت، اما به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا در آینده نزدیک همچنان تحت فشار باقی ماند.
چشم انداز افزایش نرخ بهره که موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار خواهد شد، موجب شد که فلز زرد دومین کاهش هفتگی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۹۰ دلار رسید. قیمت طلا در ماه می ۰.۶ درصد برابر با ۷ دلار رشد داشت.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار طلا در نهایت باید به این واقعیت توجه کند که فدرال رزرو قرار نیست مجموعه ای از افزایش بهره ها را یکی پس از دیگری به اجرا بگذارد، بلکه تنها یک نوبت افزایش بهره خواهد داد و بعد منتشر تبعات آن خواهد ماند.»

«اگر بازار به این نکته توجه کند، قیمت ها اندکی بالا خواهد رفت.»

ارزش دلار روز جمعه پس از انتشار آمارهایی در مورد کوچک شدن اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست امسال تضعیف شد.

تضعیف دلار پس از آن صورت گرفت که ارزش پول ملی آمریکا به دنبال سخنان رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته حدود ۳ درصد رشد داشت. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته بود، بانک مرکزی این کشور احتمالا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

حمزه خان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «افزایش اخیر ارزش دلار، که موجب کاهش قیمت نفت شد، بر قیمت طلا نیز تاثیر منفی گذاشته است.»

این هفته سیگنال های ضد و نقیضی از نتیجه مذاکرات در مورد بدهی های یونان منتشر شد. سخنگوی دولت یونان روز پنجشنبه گفت، این کشور قصد دارد تا روز یکشنبه با قرارداد کمک مالی در مقابل اصلاحات موافقت کند.