چگونه غسال و یا غساله داوطلب شویم؟

به گزارشافکارنیوز،روز گذشته دومین دوره تکمیلی ویژه تطهیرکنندگان داوطلب با هدف بهره مندی از فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه شهروندان تهرانی به ویژه در مواقع بحرانی در حسینیه عطر یاس مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا با حضور ۱۲۰ نفر از داوطلبین برگزار شد.

سید جواد قوامی، معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا - رضا پورناصرانی مسئول مرکز پژوهشکده و کتابخوانی سازمان و سعیدخال معاون امور اجتماعی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا در این برنامه حضور داشتند.

در این دوره که با حضور یکی از روحانیون برگزار شد، تطهیرکنندگان داوطلب با احکام، مسائل شرعی، و تطیهر متوفی آشنا شدند.

سیدجواد قوامی معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا با اشاره به اینکه سازمان‌های خدماتی و فرهنگی از جمله سازمان بهشت زهرا در مواقع بحرانی خدمات انسان‌دوستانه و بشردوستانه را به شهروندان و هموطنان ارائه می‌کند، اظهار داشت: به همین دلیل سازمان بهشت‌زهرا با برگزاری دوره‌های مختلف آمادگی خود را برای شرایط بحرانی حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: تطهیرکنندگان داوطلب بدون چشم داشتی و با حضور در دوره‌های آموزشی در کلاس‌های پیش‌بینی شده از احکام، مسائل شرعی و تطهیر متوفی آشنا می‌شوند.

قوامی خاطرنشان کرد: سازمان بهشت‌زهرا با ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور داوطلبانه جهت تطهیر اموات تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است به همین منظور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و در نهایت کادرسازی نموده است.

معاون عروجیان سازمان بهشت‌زهرا با اشاره به تدوین طرح تشکیل کانون تطهیرکنندگان داوطلب گفت: تشکیل این مجموعه در سال ۹۲ طراحی شد و در نهایت در سال ۹۳ شروع به عضویت نمود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نفر تطهیر کننده داوطلب متشکل از زنان و مردان در این کانون عضویت دارند که ۷۰ درصد از اعضای این کانون را مردان و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند.

قوامی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مقدماتی تطهیرکنندگان داوطلب گفت: سال گذشته نخستین دوره با حضور ۶۰ نفر از داوطلبان برگزار شد و آموزش‌های لازم به آنها داده شد.

معاون عروجیان سازمان بهشت‌زهرا بیان داشت: با توجه به ثبت‌نام مجدد از تطهیرکنندگان داوطلب، دومین دوره مقدماتی و نخستین دوره پیشرفته با حضور ۱۲۰ نفر از داوطلبین برگزار شده است که پس از اتمام دوره‌های اشاره شده کلاس‌های آموزش بعدی برای داوطلبین جدید برگزار خواهد شد.

قوامی با اشاره به ثبت‌نام داوطلبین تطهیرکننده گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت سازمان بهشت‌زهرا و یا با مراجعه به پژوهشکده و کتابخانه تخصصی سازمان و همچنین تماس با شماره تلفن ۵۱۶۳۳۴۰۸ از نحوه ثبت‌نام مطلع شوند و با ارائه دو قطعه عکس و کپی مدارک مراحل مقدماتی ثبت‌نام را انجام دهند.

پس از اتمام دوره تئوری در دومین دوره تکمیلی ویژه تطهیرکنندگان، داوطلبان در گروههای ۱۰ نفر در محل غسالخانه حضور پیدا کردند.