آماده باش نیروها برای مراسم سالگرد ارتحال امام

به گزارشافکارنیوز،شهردار منطقه ۵ از اجرای عملیات پاکسازی، زیباسازی محوطه، مناسب سازی و اجرای آسفالت، احداثفضای سبز و تامین روشنایی پهنه مشخص شده منطقه در اطراف حرم مطهر در آستانه سالگرد بزرگداشت امام(ره) خبر داد.

سید محسن اسدی همچنین از برپایی پردیس فتح الفتوح امام(ره) در پهنه غرب حرم مطهر با محوریت ترویج و تعمیق روحیه ایثار وشهادت و رویکرد مدافعان حرم، نگار گذر ایثار و شهادت شامل آثار هنری، نمایشگاه عکس جملات و وصایای مدافعان حرم، استقرار۱۴غرفه شامل غرفه سلامت و ارائه خدمات اولیه پزشکی، تست قند خون، فشار خون، غربال گری دیابت، نمایشگاه کتاب، مسابقات خاطره نویسی با موضوع امام ولایت و رهبری، مسابقه نقاشی، مسابقه ورزشی وهمچنین اجرای برنامه خوشنویسی سخنان امام راحل، غرفه نسیم بهشت برای ارائه مشاوره مذهبی و دینی، پردیس کودک، غرفه کودک و اندیشه، غرفه قاب ماندگار برای گرفتن عکس یادگاری با تصاویری از حرم مطهر امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت زینب(س)، غرفه ۱۸۸۸و۱۳۷، غرفه رادیو نمایشگاه و غرفه خدمات پشتیبانی و … در پهنه منطقه ۵ در حرم مطهر خبر داد.

وی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی، علاوه بر برنامه های اجرایی و خدماتی در ایام بزرگداشت امام خمینی، برنامه های فرهنگی گسترده ای در سطح محلات نیز اجرا خواهد شد. همچنین تسهیلات لازم جهت انتقال شهروندان به مرقد امام(ره) در روز ۱۴ خرداد همچون سال های گذشته پیش بینی شده است.

مولایی: عرصه ۳ هکتاری منطقه آماده سازی می شود


شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به آغاز رسمی فعالیت های ستاد بزرگداشت امام خمینی در منطقه۲۲ از ۲۰ اردیبهشت گفت: عرصه ای با مساحت ۳ هکتار در ضلع جنوب شرقی عوارضی تهران قم در اختیار شهرداری منطقه ۲۲ قرار گرفته که در این پهنه، حوزه امور شهری و محیط زیست با فعالیت هایی چون هرس، چمن زنی، خشکه زنی کاشت نهال، رفت و روب و نظافت روزانه عرصه تحویل شده به منطقه، علف کشی پهنه تحویلی، نصب داربست ها و علف تراشی محوطه ایستگاه و نظافت و شست و شوی آن، رنگ آمیزی محوطه ایستگاه با استفاده از مواد پوشاننده، تسطیح، شست و شو و رنگ آمیزی گاردریل ها، رنگ آمیزی جداول، تابلوهای برق، پایه تابلوها، پایه چراغها، نظافت و شست و شوی المانهای شهری، رنگ آمیزی کانکس های سرویس بهداشتی و … را در دستور کار دارد.

قاسم مولایی ادامه داد: حوزه فنی و عمرانی منطقه نیز لکه گیری آسفالت، ترمیم جداول، تسطیح دسترسی ها و رگلاژ آنها به مساحت یک هکتار، لکه گیری های سیمانی، ترمیم حدود ۳۶ چشمه سرویس بهداشتی، نصب سرویس های بهداشتی پرتابل و … را بر عهده داشته و حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز افزون بر انجام خط کشی های ترافیکی محدوده، ترمیم یا تعویض علائم و نیوجرسی های ترافیکی و دیگر فعالیتهای مرتبط با این حوزه را انجام خواهد داد.

مولایی افزود: همزمان با ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه، ایستگاه فرهنگی منطقه ۲۲ دایر خواهد شد و با مشارکت تمامی گروهها و نهادهای انقلابی در منطقه و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی به اجرا در می آید. استقرار غرفه های فرهنگی با موضوعاتی همچون حجاب و عفاف، مهدویت، خوشنویسی، حفظ و قرائت قرآن، نمایشگاه کتاب، پاسخگویی به سوالات شرعی، عکس، نقاشی کودکان همچنین نمایش فیلم، خاطره گویی و توزیع اقلام فرهنگی از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

عظیمی: عصر امام خمینی؛ محور برنامه های منطقه ۱۰


شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه های پردیس منطقه ۱۰ در مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: برنامه های اجرایی پردیس عصر امام(ره) با محوریت آرمان قدس شریف، بیانات حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب در مورد لزوم حمایت از آزادی قدس شریف، دلایل حمایت از جریان مقاومت در برابر صهیونیست ها، جنایات و اهداف صهیونیست ها از سیطره قدس شریف، نقش ویژه بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همراهی با حضرت امام خمینی(ره)، تاکید بر نقش مادران و همسران شهدا و … با محوریت خانه های محلات برگزار می شود.

فرامرز عظیمی ادامه داد: در پهنه تحویلی این منطقه عملیات رفت و روب، علف کشی، تسطیح و خاکبرداری، امحاء شعارنویسی، مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی دیواره ها و جداول، لکه گیری و مرمت آسفالت، رنگ آمیزی المانها و نصب داربست و بنر، بهسازی فضای سبز، پاکسازی معابر، برپایی ایستگاههای صلواتی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و در دست اجرا است.

به گفته شهردار منطقه ۱۰؛ علاوه بر اعزام نیروهای کارگری تاکنون عملیات کابل کشی و انتقال برق و آب آشامیدنی به کانکس ها، پاکسازی محل از بوته و خار، تراشیدن کف پهنه معابر عمومی، پاکسازی ضلع جنوب پهنه، پاکسازی محل استقرار کانکس های موتوری، حمل خاک و نخاله، استقرار کانکس آب آشامیدنی و … اجرا شده است.

شاعری: زائران، محیط زیست حرم را حفظ کنند


رئیس ستاد محیط زیست شهرداری از تدوین دستورالعمل زیست محیطی و بهداشتی در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) توسط این ستاد خبر داد.

علی محمد شاعری گفت: استفاده از سرشیرهای کاهنده مصرف آب و شیرهای حبابی در سرویس های بهداشتی و تأسیسات آبیاری فضای سبز، استفاده از شیرهای الکترونیکی و پدالی در روشویی های موجود در سرویس های بهداشتی در صورت امکان، آبیاری فضای سبز هنگام صبح و غروب به منظور کاهش تبخیر، تعبیه مخازن زباله تر و خشک در کنار هم با رنگ مشخص و برچسب شناسایی در تعداد کافی در پهنه­های مختلف اطراف حرم مطهر، نصب بنر با محتوای حفظ محیط زیست و اشاعه الگوهای مناسب رفتار زیست محیطی در هر پهنه در اطراف حرم مطهر از مفاد دستور العمل به شمار می رود.

شاعری در ادامه زائران حرم حضرت امام را به استفاده نمودن از ظروف با پایه گیاهی و تفکیک زباله خشک و تر در سطل های مجزا، مصرف مایعات و نوشیدنی های مناسب جهت جلوگیری از گرمازدگی، استفاده از آب تصفیه شده و یخهای بهداشتی، حفاظت از محیط زیست پیرامون جهت آسیب نرساندن به فضای سبز توصیه نمود.

حاجی بیگی: توزیع شربت و خرما در پایانه های چهارگانه


مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از آماده باش کامل ناوگان حمل و نقل عمومی برای مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، محمدرضا حاجی‌بیگی گفت: با هماهنگی انجام شده با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران، ‌اتوبوس‌هایی آماده شده تا زائران بتوانند به راحتی از امکانات مناسب در مراسم بزرگداشت حضرت امام بهره گیرند. فضای شرکت‌های حمل و نقل و بار و مجتمع‌های خدماتی و فروشگاهی به منظور بزرگداشت این ایام، در پایانه‌های چهارگانه مسافری تهران مهیاست.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه، سخنرانی ائمه جماعت در پایانه ها برای تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره)، استفاده از تبلیغات محیطی، مسابقات نقاشی و خاطره نویسی، پخش برنامه های مرتبط در رادیو مسافر و ارسال پیامک تسلیت، استقرار طلاب در پایانه ها برای مشاوره دینی، ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی از سوی مسئولان اورژانس در پایانه ها، خدمات مشاوره ای تغذیه و سلامت و آزمایش های رایگان سنجش سلامت، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات به زائران حرم مطهر در پایانه ها نیز در ایام بزرگداشت امام خمینی پیش بینی شده است.

حاجی بیگی افزود: همکاران ما در این روزها با برپایی ایستگاه صلواتی در ورودیها و خروجیهای پایانههای مسافری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران، با توزیع شربت و خرما از زائران حرم مطهر پذیرایی میکنند. همچنین آمادهسازی نمازخانهها، هماهنگی نیروهای خدماتی سازمان برای نظافت ۲۴ساعته فضاهای تحت پوشش سازمان و هماهنگی با نیروی انتظامی برای افزایش ضریب امنیت از اقدامات دیگری است که در سازمان پایانهها انجام شده است. علاوه بر این، امکانات خاص برای هرگونه حوادث غیرمترقبه شامل آمادهباش نیروهای آتشنشانی مستقر در پایانه و هماهنگی با اورژانس برای استفاده از فوریتهای پزشکی در موارد اضطراری پیش بینی شده است.