فعالیت‌ امنیتی ایران ربطی به آژانس یا غرب ندارد

به گزارش افکارنیوز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده طی روزهای اخیر مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی کشورمان، اظهار داشت: بازرسی از این مراکز عملاً سَرک کشیدن به ساختار دفاعی نظام است و موجب لو رفتن اطلاعات حساس دفاعی و امنیتی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه بازدید از تأسیسات نظامی کشور را نخواهد داد، افزود: ما به هیچ وجه نمی‌گذاریم غربی‌ها یا آژانس انرژی اتمی از مراکز امنیتی و دفاعی ما جاسوسی کنند، این موارد جزء خطوط قرمز نظام هستند و تیم مذاکره‌کننده ملزم به رعایت آنهاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملاً شفاف است و مراکز هسته‌ای ما نیز به آژانس اعلام شده‌اند لذا فعالیت‌های نظامی ایران هیچ ارتباطی به آژانس یا غرب ندارد که اجازه بازدید به آنها بدهیم.

وی با بیان اینکه هرگونه دخالت در امور نظامی ایران مغایر با اصول قانونی است، تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اصلاً چنین اختیاری ندارد که به غرب اجازه بازدید از مراکز امنیتی، دفاعی و یا نظامی کشور را بدهد.

آصفری یادآور شد: تمام فعالیت‌های ایران شفاف است و اگر غرب تصور می‌کند، با ادامه مذاکرات هسته‌ای می‌تواند مجوز بازدید از مراکز نظامی را بگیرد، بهتر است وقت خودش را تلف نکند چون این موضوع جزء خطوط قرمز ماست و ما یکبار چنین اجازه‌ای به آنان دادیم و آنان از مراکز نظامی ما بازدید کردند و دیدند که هیچ‌گونه فعالیت نظامی هسته‌ای نداشته‌ایم.

نماینده اراک در مجلس اضافه کرد: غربی‌ها به دنبال پیاده کردن سیاست‌های خودشان هستند و ما مطمئن هستیم که مشکل غرب با ما مسئله هسته‌ای نیست بلکه آنان با اصل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما مشکل دارند و امروز هم اگر مسئله هسته‌ای حل شود، فردا روز بهانه‌های دیگری مانند حقوق‌بشر را مطرح می‌کنند، لذا نه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نه هیچ شخص دیگری اجازه ندارند با ورود بازرسان غربی به مراکز دفاعی و جاسوسی از سایت‌های نظامی ایران موافقت کنند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: بازرسی از مراکز حساس امنیتی ایران اقدامی مداخلهجویانه در امور داخلی کشورمان محسوب میشود و کسی نمیتواند از این خطوط عدول کند.