جزئیات مهم بیمه تکمیلی فرهنگیان

به گزارش افکارنیوز، سید محمد بطحایی از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه‌سازان حافظ خبر داد و اظهار داشت: این قرارداد از تاریخ اول خرداد ۹۴ به صورت ۴ و ۱۲ ماهه با این شرکت منعقد شد.

وی افزود: برخورد همزمانی انعقاد قرارداد با تعطیلی مدارس، جابه‌جایی فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان در شهریورماه و بروز وقفه ۳ تا ۴ ماه برای همکارانی که اوایل مهر ماه بازنشسته می‌شوند از جمله دلایل زمان ۴ ماهه و یک ساله بودن این قرارداد است.

* بسته شماره ۲ با ۶۵ درصد بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد

بطحایی از نظرسنجی به عمل آمده در خصوص ۴ بسته معرفی شده به فرهنگیان خبر داد و افزود: بسته شماره ۲ با ۶۵ درصد و بسته‌های شماره ۳ و ۴ با ۲۵ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی از همکاران فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: بسته شماره ۲ نیز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های ۳ و ۴ به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

وی، تنها تفاوت بسته شماره ۱ با ۲ را صرفاً پوشش دندانپزشکی با خسارت محدود عنوان کرد و گفت: در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره ۱ را نیز برای آنها پیش‌بینی کنند.

*بسته شماره ۲ با نرخ ۳۰ هزار تومان اجرا می شود

بطحایی، با اشاره به استعلام به عمل آمده از شرکت‌های بیمه در خصوص نرخ قرارداد، حداقل رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته را ۲.۵ برابر اعلام کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره ۲ با نرخ ۳۰ هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی نحوه نظارت، محاسبه و پرداخت هزینه‌ها را از جمله موارد قابل توجه عنوان کرد و ادامه داد: در روش مذکور هزینه‌های بیمه‌شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است: با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش، قرارداد بیمه تکمیلی انجام گردد.

وی یکی از مزیت‌های مهم شرکت آتیه‌سازان حافظ را ارتباط کاری و اداری آن با سازمان بیمه سلامت اعلام و افزود: خوشبختانه این ارتباط علاوه بر مرتفع نمودن برخی مشکلات، موجب تسهیل در انجام امور بیمه‌ای خواهد شد.

بطحایی از انعقاد قرارداد سال گذشته این شرکت با بیش از ۹۰۰۰ مرکز درمانی سخن گفت و ادامه داد: در صورت جابه‌جایی شرکت بیمه‌گر، قطعاً شرکت جدید نیازمند فرصت چندماهه برای انعقاد قرارداد با این مراکزخواهد بود.

وی اجرای روش جدید در بیمه تکمیلی سال جاری را گامی موثر برای افزایش مراجع درمانی و امکان دسترسی بهتر و ساده تر همکاران فرهنگی بیمه شده به این مراکز عنوان کرد.