آیا " دمشق " سقوط خواهد کرد؟

به گزارش افکارنیوز، تحولات " سوریه " به صورت پرشتاب در حال رخ دادن است که نگرانی‌ها درباره این کشور را افزایش می‌دهد.

اخیرا تروریست‌های تکفیری " داعش " با یک حمله شهر تاریخی " پالمیرا " را اشغال کرده و کشتار فجیعی را در این شهر به راه انداختند.
آیا

**توپولوژی و دمگرافی " پالمیرا "
" پالمیرا " یا " تدمر " شهری در استان " حمص " و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر " حمص " قرار دارد که با پایتخت " سوریه " ۲۱۰ کیلومتر فاصله داشته و یک شهر راهبردی به حساب می‌آید.
این شهر از این جهت حائز اهمیت است که از یک سو می‌تواند اتصال تکفیری‌ها را به سه استان اشغالی در شرق " سوریه " و در استان‌های " حسکه "، " دیرالزور " و " رقه " متصل کند و از سوی دیگر فشاری مضاعف را بر " حمص " کوه‌های شمالی " سوریه " که امروز محل درگیری " حزب‌الله " و ارتش " سوریه " با " جبهه النصره " و " داعش " است را ایجاد کنند.
آیا

این تلاش برای این است که تکفیری‌ها و کریدور " آمریکایی - سعودی - ترکی - صهیونیستی " تلاش می‌کند تا با دکترین سرزمین‌های سوخته مسیر مقاومت را با مشکل مواجه کند.


آیا


**زنگ خطر سقوط " دمشق "

اخیرا مطرح شده که حتی تروریست‌های تکفیری ۷۰ کیلومتر جاده " پالمیرا - دمشق " را به تصرف درآوردند که این اتفاق زنگ خطر سقوط " دمشق " را به صدا در می‌آورد.
اگر یک نگاه کلی داشته باشیم فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری " پالمیرا - دمشق " ۷۰ کیلومتر آن طی شده و این برای ارتش " سوریه " و " نظام بشار اسد " بسیار خطرناک است.
آیا


**برای مقابله با تروریست‌ها چه تمهیدی باید اندیشیده شود
امروز در " سوریه " باید مدل سازمان‌دهی شده " حشد الشعبی "(یعنی حضور سیستماتیک و آموزش دیده شده مردم در کنار ارتش پیاده سازی شود تا از پیشروی هر چه بیشتر تروریست‌ها جلوگیری گردد و ضمنا انجام عملیات مردم محور شاه کلید پیروزی در مقابل تروریست‌هاست.
**آیا حزب الله و ارتش سوریه مناطق اشغالی را پس می‌گیرند

سوالی که مطرح می‌شود این که با عملیات موفقیت آمیزی که در " قلمون " انجام شده و به گفته " سیدحسن نصرالله " بیش از ۷۵ درصد کوه‌های " قلمون " آزاد شده آیا " حزب الله " و ارتش " سوریه " می‌توانند باقی مناطق اشغالی را آزاد کنند.
آیا

**سردار دهقان: ارتش سوریه به بازدارندگی رسیده است

سردار " سرتیپ حسین دهقان " در پاسخ به سوالی در این باره اظهار داشت: اقداماتی که ارتش " سوریه " انجام داده این ارتش را به بازدارندگی رسانده و جریان‌های تکفیری به نیابت از صهیونیست‌ها در " سوریه "، می‌جنگند که هیچ گاه موفق نخواهد شد.
**سردار جزایری: قطعا همه مناطق اشغالی آزاد خواهد شد

سردار " سرتیپ سید مسعود جزایری " معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که آیا حزب الله و ارتش " سوریه " مناطق اشغالی را بازپس می‌گیرند عنوان داشت: قطعا تمام مناطق اشغالی در " سوریه " آزاد خواهد شد و نمونه‌هایی در این زمینه انجام شده و روند رو به پیشرفت است.

آیا


**شیخ الاسلام: با وجود توطئه‌های آمریکا همه مناطق " سوریه " آزاد خواهد شد


" حسین شیخ‌الاسلام " مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛گفت: " حزب الله " و ارتش " سوریه " با وجود توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه، همه مناطق اشغالی را آزاد خواهد کرد.
اما تکفیری‌ها که امروز در ۴ جبهه " تدمر(پالمیرا) - دمشق "، " قلمون " و " قنیطره "، " درعا " و " ریف دمشق " و " یرموک " در حال جنگ هستند وضعیت خطرناکی را برای پایتخت ایجاد کردند ضمن این که اگر فشار بر منطقه " حمص " و منطقه " قلمون " ایجاد شود قطعا نگرانی‌ها برای " دمشق " بیش از ژیش خواهد بود.
آیا
آیا
آیا


**دمشق سقوط نمی‌کند اما باید مراقب بود

در مجموع اکنون بسیار دور است که درباره سقوط " دمشق " اظهارنظر کرد؛ اما تشکیل نیروهای " حشد الشعبی " سیستماتیک و آموزش دیده و توفیق در جبهه " قلمون " و بمباران مواضع " داعش " در " رقه " کار این گروه تروریستی را سخت خواهد کرد و شاه کلید پیروزی بر تروریست‌ها ایجاد عملیات مردم محور خواهد بود.
این که گروه‌های تروریستی " داعش " و " جبهه النصره " دست نشانده غرب هستند بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا " ابومحمد جولانی " سرکرده گروه تروریستی " جبهه النصره " گفت: این گروه برای جنگ با آمریکا و غرب ماموریت ندارد و ماموریت ما مقابله با ارتش " سوریه " و هم ییمانانش به ویژه حزب الله است.



آیا




**هدف " ترکیه "، " قطر " و " عربستان " چیست؟

" ترکیه "، " قطر " و " عربستان " هم تلاش می‌کنند تا به هر نحوی با ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع " سوریه " را تحت فشار قرار دهند که البته با همه این تفاسیر " دمشق " بشار اسد و ملت " سوریه " با وجود تحولات جدید شکست نخواهند خورد.
" حسن هانی‌زاده " کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: " اردوغان " به دنبال احیای امپراطوری عثمانی است و چشم طمع به سرزمین " سوریه " دارد.
شرایط " سوریه " یک دومینوی پیچیده و خطرناکی است که باید منتظر تحولات آینده این کشور باشیم.