درمان سرطان پوست به کمک ویروس تبخال

به گزارشافکارنیوز،این پزشکان موفق شدند بیماران مبتلا به نوع مهاجم سرطان پوست را با کمک این دارو معالجه کنند. در صورتی که این دارو با نام T - VEC تایید شود می‌توان تا سال آینده آن را به طور گسترده در دسترس بیماران سرطانی قرار داد.

این روش درمانی از این قابلیت برخوردار است که بر سرطان غلبه کند. حتی در صورتی که این بیماری به اعضای سراسر بدن هم گسترش پیدا کرده باشد این امکان وجود دارد و می‌تواند امید تازه‌ای برای مبتلایان به سرطان پوست باشد.

«کوین هارینگتون»، متخصص ارشد این مطالعه از موسسه تحقیقات سرطان لندن گفت: این اولین بار است که ویروس‌درمانی در فاز سوم یک آزمایش بالینی موفقیت‌آمیز بوده و امید بزرگی در درمان این سرطان به حساب می‌آید.

این آزمایش با شرکت بیش از ۴۰۰ فرد مبتلا به ملانوم وخیم انجام گرفت و از هر چهار بیمار یک نفر به این روش‌درمانی پاسخ داده و ۱۶ درصد پس از گذشت شش ماه در وضعیت تسکین و تقلیل بیماری بودند. همچنین حدود ۱۰ درصد بیماران تحت درمان در وضعیت بهبودی کامل بودند به طوری که هیچ اثر قابل شناسایی از سرطان در آنان وجود نداشته است.

به گفته هارینگتون، یافته‌های به دست آمده حائز اهمیت هستند زیرا در تمامی بیماران روش‌های درمانی موسوم جوابگو نبوده است. این روش درمانی بر اساس نوع خنثی شده ویروس تبخال بوده و به‌ گونه‌ای طراحی شده که تولید پروتئین آلوده‌کننده سلول‌های سالم را متوقف سازد. سپس سلول‌های سرطانی گونه پروتئین مسدود شده متعلق به خود را تولید کرده، کمبود موجود را از بین می‌برد و به ویروس تعدیل شده اجازه می‌دهد تا در بافت سرطانی رشد کند.

ویروس تبخال داخل سلول‌های سرطانی تکثیر می‌شود تا زمانی که ویروس در فضای اطراف پراکنده شود و موجب بروز واکنش ایمنی ثانویه علیه تومور شود. زمانی که سیستم ایمنی از طریق روش دارویی T - VEC فعال شود، توانایی پیدا می‌کند تا سلول‌های سرطانی را شناسایی و به آنها حمله کند.

به گزارش روزنامه گاردین، متخصصان در مورد چرایی این تاثیرگذاری مطمئن نیستند اما نکته مهم این است که در آخرین مراحل آزمایش، تاثیر آن تایید شده است.