به گزارش افکارنیوز، فرهاد ظریف در خصوص پیروزی ۳ بر صفر ایران برابر آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی اظهار داشت: یک روز تاریخی دیگر برای والیبال ایران رقم خورد. پیروزی بر آمریکا افتخار بزرگی بود که نصیب والیبال ایران شد، من هم مانند تمام ایرانی‌ها بعد از مسابقه به ایرانی بودن خودم افتخار کردم.

وی ادامه داد: ‌ شب گذشته تیمی را شکست دادیم که مدافع عنوان قهرمانی بود و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. شک نکنید حریفان ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی کار بسیار سختی در پیش دارند و فکر می‌کنم نمی‌توانند ایران را شکست دهند.

لیبروی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: در سالن آزادی مردم به قدری به بازیکنان ایران انرژی مثبت می‌دهند که کارایی بازیکنان چند برابر می‌شود. شب گذشته آمریکایی‌ها تحت تأثیر جو سالن قرار گرفتند و نتوانستند تیم همیشگی باشند و حرفی برای گفتن نداشتند. آنها فقط می‌خواستند زودتر بازی تمام شود.

ظریف در پاسخ به این سؤال که چرا با لباس شخصی در سالن حضور پیدا کرد، تصریح کرد: من از خانه به سالن رفتم و در اردو نبودم؛ حتی بلیت هم نداشتم و با هماهنگی مسئولان توانستم وارد سالن شوم.

وی با اشاره به عملکرد مرندی و علیزاده در تیم ملی، ‌ گفت: به نظر من باید به بازیکنان جوان و جدید میدان داد. من بارها گفته‌ام که لیبروهای خوبی در ایران وجود دارد که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

لیبروی تیم ملی ایران با گلایه از مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: از وقتی که از لهستان به ایران برگشتم تماسی با من گرفته نشد، کسی سراغی از من نگرفت و بعید می‌دانم تا پایان مسابقات هم اتفاقی رخ بدهد و کسی به سمت من بیاید.

ظریف در پاسخ به این سؤال که با این شرایط ممکن است که از بازی‌های ملی خداحافظی کنی یا نه، ‌ تصریح کرد: خداحافظی در ایران کار مسخره‌ای است. فکر می‌کنید اگر این کار را انجام دهم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ تنها چند رسانه خبر خداحافظی‌ام را منتشر می‌کنند و بعد کسی باز هم سراغی از ما نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: این اتفاق فقط در ایران می‌افتد که بازیکنی در حین مسابقات بدون هیچ دلیلی با درخواست کادر فنی به کشورش باز می‌گردد. فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون و کادر فنی باید جوابگو باشند. یک نفر تکلیف مرا مشخص کند آیا می‌خواهند من در تیم ملی باشم یا نه.

لیبروی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه حرفهای زیادی برای گفتن دارم اظهار داشت: اگر حاشیهها برطرف نشود صحبتهای زیادی برای گفتن دارم اما فکر میکنم حالا که تیم ملی نتایج خوبی گرفته زمان مناسبی برای بیان آنها نباشد البته اگر شرایط بد هم بود حرفی نمیزدم چرا که نمیخواهم به تیم ملی کشورم در جریان مسابقات ضربهای بزنم.