آخرین وضعیت وعده قالیباف برای ساخت ۴۰۰ مسجد

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام محمد صادق‌زاده درباره وعده قالیباف مبنی بر ساخت ۴۰۰ مسجد در شهر تهران، ‌ اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۷ مسجد در حال احداثو تعدادی از آنها در حال افتتاح است که در این راستا مسجد جمکران طی چند روز گذشته در منطقه ۷ شهر تهران افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۱۶۷ مسجدی که در حال ساخت است به شکل‌های مختلفی پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، ادامه داد: در ماه اخیر ۳ مسجد افتتاح شده و قرار است ۴۰۰ مسجد در دوره فعلی مدیریت شهری احداثشود یعنی تا دو سال آینده باید ساخت این تعداد مسجد به اتمام برسد.

رئیس مرکز فعالیت‌‌های دینی شهرداری تهران تصریح کرد: کمیته توسعه و احداثمساجد که متشکل از مسئولان مختلف است نسبت به جانمایی مساجد اقدام کرده‌‌اند بر این اساس همه زمین‌هایی که برای ساخت مساجد لازم بوده شناسایی و جانمایی شده است و تعداد بسیار اندکی از آنها در مرحله بررسی و تملک قرار دارد.

وی درباره اینکه در کدام یک از مناطق شهر تهران مساجد بیشتری احداث خواهد شد،خاطرنشان کرد: مناطق ۲، ۵ و ۲۲ از جمله مناطقی هستند که در آنها مساجد بیشتری ساخته میشود چراکه رشد جمعیت بسیاری داشتهاند. اصولا بر اساس نیاز جانمایی مساجد صورت میگیرد، بنابراین در مناطق مذکور نیاز بیشتری برای ساخت مسجد وجود دارد.