آتش‌سوزی گسترده در خیابان شریعتی

به گزارشافکارنیوز،جلال ملکی، سخنگوی سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادثگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص جزئیات این آتش‌سوزی و نجات ساکنان اظهار داشت: در ساعت ۹:۰۹ صبح امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه تشک نجات و خودروی تنفسی عازم محل حریق در خیابان شریعتی بالاتر از ظفر کرد.

وی ادامه داد: یک واحد ۱۲۰ متری در طبقه دوم یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی، طعمه حریق شده بود و تعدادی از ساکنان نیز در طبقات بالایی محبوس و دود فراوانی نیز ساختمان را فرا گرفته بود.

ملکی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله به ۲ گروه تقسیم شدند، گروهی از آتش نشانان ۹ تن از ساکنان محبوس شده(۶ مرد و ۳ زن) را از میان دود و شعله‌های آتش به پشت بام هدایت کردند و گروه دیگر آتش سوزی را مهار کردند.

به گفته ملکی یک مرد ۴۵ ساله که در داخل واحد مسکونی بود از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی و مصدومیت شده بود که آتش نشانان وی را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند. همچنین پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی عملیات را در ساعت ۱۰:۳۰ به۸ پایان بردند.