دربی را از برانکو پس می‌گیرم

به گزارش افکارنیوز، استیماچ که در صورت سرمربیگری در استقلال با برانکو رقیب می‌شود، درباره رقابت با هموطن خود گفت: مطمئن باشید اگر سرمربی استقلال شوم، دربی را از برانکو پس می‌گیرم، من به دنیا آمده‌ام که برنده باشم. در کشورم هم روزنامه‌ها درباره من می‌نویسند استیماچ کسی است که برای برنده شدن به دنیا آمده و همیشه می‌خواهد ببرد. مطمئن باشید در دربی پرسپولیس را می‌برم و من برنده دربی خواهم بود نه برانکو!

گزینه سرمربیگری استقلال که مشخص است تاریخ این باشگاه را به خوبی مطالعه کرده، در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌ترسد مثل سایر مربیان خارجی در استقلال ناموفق باشد، گفت: چرا تاریخ را تحریف می‌کنید؟ چه کسی گفته مربیان خارجی در استقلال موفق نبودند؟ مگر رایکوف خارجی نبود؟ مثل هموطنم رایکوف در استقلال موفق می‌شوم و احساس می‌کنم آنهایی که دوست ندارند سرمربی استقلال شوم، از این می‌ترسند که من هم مثل رایکوف استقلال را قهرمان آسیا کنم.

استيماچ در حرفهايش به نكته جالبي اشاره كرد؛ مربيان كروات خيلي زود با فرهنگ ايران كنار ميآيند و زمان زيادي براي عادت كردن به شرايط فوتبال ايران نميخواهند. بسياري از هموطنان من به فوتبال ايران آمدهاند و قهرمان هم شدند. من هم آمدهام كه قهرمان شوم.