رؤسای جمهور بعدی آمریکا هم درگیر مسئله «داعش» خواهند بود

به گزارشافکارنیوز، «چاک هیگل» وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با «میدل ایست آی» تصریح کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا همچنان با موضوع داعش روبرو است و درگیر رویارویی با این مسئله می‌باشد.

وی تصریح کرد که تلاش‌های تحت رهبری آمریکا علیه تکفیری‌های «داعش» بر راهبرد «کنترل مسوولانه» این گروه مبتنی است و با پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما به پایان نمی‌رسد.

چاک هیگل ادامه داد: بهترین چیزی که آمریکا و همپیمانان ما می‌توانند به آن داشته باشند، کنترل مسوولانه این معضل(داعش) است. کنترل، یک واژه بد است. سیاستمداران از آن واهمه دارند اما یک واژه واقع‌گرایانه است. رئیس‌جمهور بعدی آمریکا و شاید روسای جمهور بعدی آمریکا با آن روبرو هستند.

اظهارات هیگل در حالی مطرح شده است که نگرانی‌های از آن وجود دارد که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش نتواند خلافت داعش در سوریه و عراق را از بین ببرد.

با اینحال «اشتون کارتر» وزیر دفاع کنونی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در کنگره آمریکا هشدار داد که عراق به اندازه کافی در شکست افراطی‌ها متعهد نبوده است و نبود نیرو موجب ایجاد مانع در مسیر تلاش‌ها برای بازپس‌گیری مناطق غرب عراق که در اشغال داعش است، شده است.

هفته گذشته، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به پنتاگون مجوز اعزام بیش از ۴۵۰ نظامی آمریکایی به عراق برای آموزش نیروهای عراقی علاوه بر سه هزار و ۱۰۰ نیروی مستقر در این کشور را صادر کرد.

هیگل ادامه داد که اوباما قصد ندارد صرفاً تا پایان دوران ریاست‌جمهوری خود، داعش را مهار کند و گفت: قرار نیست ارتش، داعش را تخریب کند یا اصلاح کند. ارتش بخشی از راه‌حل است. فکر نمی‌کنم اوباما قصد داشته باشد تا پایان ریاست‌جمهوری قضیه داعش را تمام کند. من اغلب از رئیس‌جمهور شنیدم که می‌گوید برای جانشین خود یکسری مشکلات را باقی می‌گذارد.

«ایوان برت» مشاور سیاسی ائتلاف سوریه دموکراتیک هفته گذشته اعلام کرد که تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه دچار نقص است و اوباما می‌بایست درباره راهبرد خود علیه داعش و نیروهای وفادار به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تجدیدنظر کند.