به گزارش افکارنیوز، تروریست‌های داعش در طول ۱۰ روز گذشته از طریق روستای «الرمل» دو حمله بزرگ علیه مواضع نیروهای الحشد الشعبی به منظور اشغال تپه‌های مهم و استراتزیک «حمرین» انجام داده اند.

در حمله اول که شبانه صورت گرفت، نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» با اطلاع از حمله تروریست‌های داعش موفق شدند حمله سنگین آن‌ها را دفع و نزدیک به ۷۰ نفر از تروریست‌ها را از پای درآوردند. نیروهای مردمی در درگیری‌ها موفق شدند مقدار زیادی سلاح و مهمات تروریست‌های داعش را به غنیمت بگیرند.
در حمله دوم؛ تکفیری‌های داعش از سمت دکل مخابرات موجود در روستای «الرمل» حملات خود را بعد از چند روز از حمله اول، دوباره آغاز کردند و این‌ بار نیز با مقاومت شدید نیروهای بسیج مردمی مواجه شدند. در این حمله ۲۴ تن از تروریست‌های داعش کشته شدند و در مقابل ۳ تن از نیروهای گردان «انصار العقیده» تحت نظر حشد الشعبی کشته شدند.

به گزارش فارس، داعش در دو حمله در فاصله زمانی ۱۰روزه هیچ گونه پیشروی نداشته و با دادن خسارات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

مهم بودن «حمرین» از این جهت است که این منطقه کوهستانی مسیر ارتباط بین استان صلاح الدین با استان‌های الانبار، دیاله، کرکوک است و همچنین خطوط لوله نفت از این منطقه کوهستانی می‌گذرد.

رشته کوه‌های مهم و استراتژیک «حمرین» از استان دیاله عراق شروع می‌شود و تا نزدیکی شهر «کرکوک» ادامه دارد و در ۵۲ کیلومتری شمال شرق تکریت واقع شده است و دارای ارتفاعات حداکثر ۵۰۰ متر می‌باشد.

امنیت این منطقه کوهستانی ارتباط مستقیم با امنیت استان‌های الانبار، دیاله، صلاح‌الدین و کرکوک دارد؛ در حال حاضر بخش اعظمی از منطقه کوهستانی در اختیار نیروهای بسیج مردمی «حشد الشعبی» قرار دارد.

انتهای پیام / ح