قرار بود نام استقلال را پرسپولیس بگذارند!

به گزارشافکارنیوز، ظاهراً خرید امتیاز فولاد نوین از سوی برادران شفیعی‌زاده‌ها به مرحله پایانی‌اش نزدیک شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از فصل آینده بار دیگر استقلال اهواز(تیم اصلی اهوازی‌ها) تیمداری خواهد کرد. حال اینکه شهر اهواز با سه تیم فولاد و دو استقلال چه کار می‌کند باید منتظر ماند و دید.



در این رابطه گفتگو با ابراهیم تهامی پیشکسوت فوتبال خوزستان را بخوانید:



* آقای تهامی تیم محبوبت هم امتیاز خرید.

- چندان خبری ندارم ولی شنیدم که امتیاز فولاد نوین را خریداری کرده‌اند.



* از این بابت خوشحال هستی یا ناراحت؟

- قطعاً خوشحال هستم چون من سال‌ها در استقلال بازی و مربیگری کردم و حضور این تیم می‌تواند به فوتبال خوزستان کمک کند. هر چند که من از سال ۸۰ تاکنون هیچ مصاحبه‌ای علیه شفیع‌زاده‌ها نکرده‌ام ولی نمی‌دانم چه هیزم تری به آنها فروخته‌ام که هیچ موقع سراغی از من نگرفته‌اند و متاسفانه از باشگاه دور شده‌ام. البته هستند عده‌ای که خودشان دشمن شفیع‌زاده‌ها هستند ولی خودشیرینی می‌کنند و تا می‌توانند از من بدگویی می‌کنند تا هر طور شده رابطه من را خراب کنند. شاید هم همین امر باعثشده خبری از من نگیرند.



* تو هم از جمله طلبکاران استقلال هستی و نتوانستی پولت را بگیری؟

- من ۱۷ میلیون طلب دارم که به خیلی وقت پیش‌ برمی‌گردد. باور کنید اگر همان موقع پول من را می‌دادند در همین اهواز اگر ملک می‌خریدم پنج میلیارد ارزش پیدا کرده بود و نیازی نبود دیگر به فکر فوتبال باشم.



* چرا در یکی از تیم‌های خوزستانی تو را به خدمت نمی‌گیرند؟

- آبادانی‌ها می‌گویند تهامی فقط برای اهوازی‌ها فوتبال بازی کرده و آبادانی نیست. اهوازی‌ها هم می‌گویند تهامی آبادانی است و اهوازی نیست که تیم بدهند. خلاصه ما این وسط گیر کرده‌ایم که کجایی هستیم! البته اگر در فوتبال صداقت داشته باشی به جایی نمی‌رسی. من هم چون با صداقت رفتار می‌کنم بعید است تیم بدهند. در آبادان آقای عیسی‌زاده واقعاً مدیر صادقی است ولی عده‌ای نمی‌خواهند بگذارند من در نفت کار کنم وگرنه در همین شهر خودم کار می‌کردم. فعلاً که در خانه نشسته‌ام و چهار گوشه دیوار را نگاه می‌کنم.



* شما آخرین نسل فوتبال آبادان بعد از خودت را می‌شناسی؟

- اگر اشتباه نکنم مجاهد خذیراوی بود.



* فوتبال خذیراوی یک جوری سوخت و شما هم جور دیگری؟

- متاسفانه گفتم در فوتبال ایران باید خیلی گرگ باشی که خرابت نکنند و بهت دور بدهند. ما هم که از این کارها بلد نبودیم و خیلی راحت‌ کنارمان گذاشتند.



* این همه می‌گویند " آبادان برزیلته " در ۲۰ سال اخیر باید ۲ بازیکن از این شهر به فوتبال ملی معرفی می‌شدند؟

- بحثآبادان برزیلته به خیلی سال‌های پیش برمی‌گردد. یک زمانی بازیکنان بزرگی از این شهر به فوتبال معرفی شدند و چون پیراهن نفت شبیه برزیل بود این شعار معروف شد و جا افتاد. البته الان هم فاخر تهامی برادرزاده‌ام در نفت جا افتاده و نفرات دیگری هم هستند که خودشان را به فوتبال معرفی کنند.



* یعنی می‌شود یکی مثل تهامی و خذیراوی را ببینیم؟

- اگر حقیقت را بگویم خیلی‌ها بد برداشت می‌کنند ولی به قول اهوازی‌ها دیگر بازیکنی مثل تهامی زاییده نخواهد شد.



* الان که بحثخرید امتیاز فولاد نوین توسط استقلال اهواز جدی شد فکر نمی‌کنید در آینده مشکلاتی به وجود بیاید چون حضور دو استقلال در یک شهر داستان درست کند؟

- این استقلال فعلی که تازه تاسیس است و چندان هوادار ندارد. قرار بود عده‌ای از شاهینی‌ها و پرسپولیسی‌های سابق نام این تیم را پرسپولیس بگذارند ولی این کار را نکردند و گذاشتند استقلال. به نظر من وقتی استقلال اهواز روی کار بیاید چون اکثر اهوازی‌ها استقلالی ‌هستند به سمت این تیم خواهند آمد.



* فولاد چه می‌شود الان این تیم هم هوادار پیدا کرده؟

- فولاد به نام جنوب اهواز فعالیت می‌کرد و اصلاً هواداری نداشت و زمان لفته سه برادران حدود ۲۰ تا پرسپولیسی و چند نفر هم شاهین توانستند جمع شوند و تیمی تشکیل دهند. آنها حدود هزار نفر تماشاگر داشتند و همان زمان استقلال ۳۰ هزار طرفدار داشت و از روزی که سقوط کرد و فولاد لیگ برتری شد کم کم تازه به دوران رسیده‌ها رفتند سمت فولاد و هوادار این تیم شدند. فولادی‌ها یک زمانی کارگرهای کارخانه را برای حمایت به ورزشگاه می‌بردند و الان تازه تماشاگر پیدا کرده‌اند که اگر استقلال بیاید قطعاً هوادارانش هم خواهند آمد.



* بحثاینکه استقلال امتیاز تیم دوم فولاد را خریده مشکل درست نمی‌کند؟

- شاید کمی مشکل درست کند ولی چون خود فولادی‌ها نیز با خرید امتیاز لیگ برتری شدند چندان تنش درست نمی‌کند، هر چند حضور سه تیم از یک شهر هم جذابیت خودش را دارد و هم حواشی‌اش را.



* ظاهراً رضا مهاجری قرار است سرمربی شود. واقعاً او می‌تواند در استقلال موفق شود؟

- رضا مهاجری مثل برادرم میماند و با هم از مدتها پیش دوست بودیم و قطعاً میتواند در استقلال کارش را به خوبی انجام دهد.