خانواده شهدا وایثارگران پیش قراول رسیدگی به محرومان وفقرا باشند

به گزارشافکارنیوز،محمدباقر قالیباف طی سخنانی در ضیافت افطاری با فرزندان شاهد و ایثارگر شهرداری تهران که شب گذشته در محل بوستان گفت و گو برگزار شد، با بیان اینکه خانواده معظم شهدا و ایثارگران نسبت به بقیه افراد جامعه بار مسئولیت بیشتری را بر عهده دارند، تصریح کرد: مکلف هستیم آرمان ها، باورها و اهداف پدران و برادران شهید خود را در بعد شخصیت حقیقی و فردی و همچنین در بعد حقوقی خودمان مورد توجه قرار دهیم، چرا که چه بخواهیم و نخواهیم امروز به عنوان خانواده ایثارگر، رزمنده، شهدا و جانبازان در جامعه الگو هستیم و مردم به ما نگاه می کنند.

وی تصریح کرد: البته ممکن است بعضی افراد زخم زبان هم بزنند که این از بی انصافی آن ها است، اما بارها تاکید کرده ام که هر کس با هر دیدگاه، نظر و نگاهی مدیون شهدا و خانواده آن هاست. از این نظر باید توجه کنیم که از جهت فردی، دین خودمان را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کنیم.

شهردار تهران خطاب به فرزندان شهدا تاکید کرد: از یک منظر دیگر هر کدام از شما در جامعه مسئولیت و شغلی دارید و مسئولیت جمعی و اجتماعی هم برعهده شما قرار دارد. امروز یک فشار روحی و سختی بر مردم ما وجود دارد و ما وظیفه داریم به سهم خودمان تلاش کنیم تا این فشار روحی و روانی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را مورد توجه قرار داده و این بار را از دوش مردم برداریم.

قالیباف ادامه داد: البته این فشار، مشکلات و سختی ها برای خانواده معظم شهدا هم وجود دارد، این در حالی است که گاهی دیدگاه های غلطی نیز هست و بعضی ها فکر می کنند خانواده های شهدا مشکلی ندارند و به آن ها رسیدگی می شود، اما به این توجه ندارند که خانواده شهدا حتی از قوانین و مقرراتی که قانون برای آن ها وضع کرده است هم محروم هستند و این قوانین برایشان اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز خداوند این توفیق را داده است که در مجموعه شهرداری تهران که محل خدمت مستقیم به مردم این شهر است، مشغول به کار هستیم. بنابر این وظیفه ما نسبت به دیگران مضاعف است و باید تلاش کنیم تا این فشار، استرس و نگرانی که در مردم وجود دارد را به سهم خودمان کاهش دهیم.

شهردار تهران یادآور شد: اگر پدران، برادران و همسنگران من و شما در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند، در آن شرایط سخت به مردم آرامش و اطمینان دادند و سرنوشت جنگ را مشخص کردند، امروز ما نیز وظیفه داریم برای ادامه راه شهدا و آرمان های آن ها در کارهای اداری، علمی، عملی و بخش های اجرایی تلاش کنیم تا به این مردم خدمت صادقانه داشته باشیم.

وی افزود: امروز مردم به وقت گذاری، کار درست، سلامت کاری، تلاش و مجاهدت من و شما نیازمند هستند و ما نیز باید تلاش کنیم که این کار را به درستی انجام دهیم تا فردای قیامت مدیون شهدای گرانقدر نباشیم. البته اگر با این نگاه خدمت کنیم، مطمئن باشید که خداوند هم گره از مشکل ما باز می کند.

قالیباف با اشاره به این حدیثکه اگر فردی از کسی که به کار و محبت نیاز دارد دستگیری کرده و از کار او گره گشایی کند، دست دیگرش در دست خدا است، گفت: در حقیقت اگر این توفیق برای یکایک ما وجود داشته باشد که از مردم دستگیری کنیم، مطمئن باشید خدا هم از ما دستگیری کرده و مشکلات ما را حل و فصل می کند. بدون شک خانواده ایثارگران مخصوصا در شهرداری تهران باید پیش قراول و پیشتاز این کار - مخصوصا در رسیدگی به محرومان و فقرا - باشند.

وی تاکید کرد: با همه مشکلاتی که وجود دارد وقتی به اطراف خودمان نگاه می کنیم و مشکلات دیگران را می بینیم، مشکلات خودمان را فراموش می کنیم، به همین منظور امیدوارم خانواده شهدا و ایثارگران بتوانند گره ای از مشکلات مردم و مخصوصا محرومان باز کنند.

شهردار تهران در پایان گفت: خانواده شهدا در مجموعه شهرداری تهران باید به جز بحث اداری به طور ویژه و خاص در زمینه رسیدگی به محرومان ایفای نقش کرده و خارج از شرایط اداری، مسئولیت بخشی از کار را بپذیرند. همانطور که رسیدگی به محرومان از موضوعات جدی شهرداری تهران در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی است.