صحنه‌هایی از عملیات ارتش و مقاومت در زبدانی

به گزارش افکارنیوز، ارتش سوریه و مقاومت لبنان عملیات گسترده ای را به منظور بازپس گرفتن شهر زبدانی در ریف دمشق نزدیک مرزهای لبنان آغاز کردند.

آنها توانستند قلعه " التل " در غرب این شهر را به کنترل کامل درآورده، و پس از قطع مسیر اصلی شمالی و برخی راههای امدادرسانی، به پیشروی خود در منطقه الجمعیات ادامه دهند.


ارتش سوریه و مقاومت لبنان با برخورداری از پشتیبانی وسیع توپخانه و نیروی هوایی که تمام مناطق حضور تروریستها در شهر را تحت پوشش دارند، حملات گسترده ای را از محورهای مختلف در شهر زبدانی در ریف غربی دمشق آغاز کردند.

الزبدانی در ۴۵ کیلومتری دمشق و ۸ کیلومتری مرزهای لبنان و سوریه واقع است و بر راه ارتباطی بیروت - دمشق اشراف دارد. این منطقه اهمیت بسیاری برای تروریست ها دارد و تا کنون از آن برای وارد کردن تسلیحات نظامی و عناصر مسلح از داخل لبنان به مناطق مختلف القلمون استفاده می کردند.
" حسن الحسن " کارشناس امور نظامی به خبرنگار العالم گفت: همه می دانند که زبدانی از نظر موقعیت جغرافیایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا به مثابه دروازه ورود به قلمون و آزاد راه دمشق – بیروت و از آنجا به دامنه های جبل الشیخ و سپس قنیطره محسوب می شود. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی برای تأسیس به اصطلاح دیوار خوب، به این منطقه چشم داشت.


وی افزود: " پس از پاکسازی بخش عمده ای از قلمون نباید اجازه داد که زبدانی تبدیل به یک زباله دانی شود که تروریستها از هر گوشه و کناری در آنجا جمع شوند. "


ارتش و مقاومت پس از آنکه منطقه را به مدت چند روز زیر آتش مقدماتی گرفتند، عملیات را با سلسله حملات موضعی به مناطق پیرامونی شهر آغاز کردند، و مناطق تجمع تروریستها و انبارهای اسلحه و اتاقهای عملیات و مراکز فرماندهی گروه تروریستی النصره و اردوگاههای آموزشی آنها را هدف قرار دادند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت توانستند مسیر اصلی ارتباطی در شمال زبدان را قطع کرده و ارتباط آن را با شهرکهای سرغایا و عین حور قطع کنند. کما اینکه مسیر امدادرسانی بین این دو شهرک و زبدانی را هم قطع کردند این مسیر بر کل منطقه الجمعیات مشرف است. ارتش سوریه و مقاومت لبنان پس از درگیری های شدید، گروههای مسلح را وادار به عقب نشینی کردند.


طبق اطلاعات موجود، در زبدانی بیش از هزار و۵۰۰ عنصر مسلح افراطی حضور دارند که اغلب آنها پس از فرار از ارتفاعات قلمون به آنجا گریخته و آنجا را تبدیل به پایگاهی برای خود کرده اند و نیروهای قابل توجهی را در آنجا گردآورده اند. به همین دلیل طرح پاکسازی مناطق مرزی بین لبنان و سوریه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و پیشروی ارتش و مقاومت تا این لحظه ادامه دارد.
فیلم