پرسپولیس نمی‌تواند ستاره بخرد!

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که امیر عابدینی عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ همواره مصاحبه کرده و می‌گوید رعایت سقف بودجه توسط باشگاه‌ها اجباری نیست!

اما مطلب امروز ما هیچ ارتباطی نه به مهدی تاج دارد و نه امیر عابدینی، بلکه مربوط به باشگاه پرسپولیس است.
بنابر گفته یک منبع مطلع و موثق، باشگاه پرسپولیس با ‌وجود آنکه فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا درگیر بود و می‌توانست ۱۸ میلیارد تومان هزینه کند اما ۱۶ میلیارد تومان بیشتر خرج نکرد!

به عبارت بهتر باشگاهی که باید در لیگ قهرمانان آسیا با حریفان تا بن دندان مسلح شده، مبارزه می‌کرد، آمد و ۲ میلیارد تومان کمتر خرج کرد تا به قول معروف سقف بودجه را خیلی(!) رعایت کرده باشد.
در نظر داشته باشید برخی باشگاه‌ها همان‌طور که در مطلع مطلب اشاره شد، بیش از سقف بودجه هزینه کرده یا اینکه رقم واقعی مخارج خود را اعلام نکردند.
به طور مثال باشگاهی را سراغ داریم که رقم قرارداد سرمربی و یکی از بازیکنان گرانقیمت خود را منتشر نکرد. یا باشگاهی صنعتی و شهرستانی بیشتر از نمایندگان ایران در آسیا هزینه کرده و تخلف این تیم نیز ثابت شده است.

به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس با مدیریت علی‌اکبر طاهری و دوستان باز هم دارد در همین مسیر گام برمی‌دارد.
اینکه طاهری سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس یا حسین عبدی و قنبر‌پور در مذاکره با بازیکنان، تحت تأثیر بازارگرمی آنها قرار نمی‌گیرند، قابل تقدیر است. برای مدیران جدید پرسپولیس فرقی هم نمی‌کند که بازیکنی پس از به نتیجه نرسیدن با سرخپوشان به تیم رقیب برود یا تیمی دیگر و این هم مورد نقد نیست اما فصل نقل‌وانتقالات قوانین خاص خود را دارد.
پرسپولیس شاید بتواند با همین ترفند امید عالیشاه و مهدی طارمی را نگه دارد یا با رامین رضاییان زیر یک میلیارد تومان قرارداد ببندد، منتهای مراتب باید پرسید یکی مثل ادینهو یا ضرغام اسماعیل را هم می‌توان خرید؟

بدیهی است نمی‌توان به اندازه خرید پراید پول برداشت و به بازار رفت و بنز خرید. به فرض هم که پرسپولیس بخواهد سقف بودجه را رعایت کند، جذب یکی، دو ستاره در حد ادینهو یا ضرغام اسماعیل، منافاتی با این قانون ندارد، منتهای مراتب دوستان در حال و هوای دیگری سیر می‌کنند.
پرسپوليس فصل گذشته سقف قرارداد بازيكنان را ۹۵۰ ميليون تومان گذاشت و ظاهراً امسال هم همين قانون در اين تيم دارد اجرا ميشود و ناگفته پيداست نتيجه فصل نقل و انتقالات چه ميشود؟ اين وسط فقط ميتوان گفت طفلك هواداران پرسپوليس!