اسرائیل برای خرابکاری به کنگره رو کرده

به گزارش افکارنیوز، یک رسانه صهیونیستی از ادامه لابیهای تل‌آویو با مقامات ۵ + ۱ و همچنین مذاکرات آن با کنگره آمریکا برای خرابکاری در توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵ + ۱ در وین با رایزنیهای فشرده طرف‌های گفتگو همچنان ادامه دارد و حاضران در این ماراتون دیپلماتیک از باقی بودن برخی موانع به منظور حصول توافق نهایی هسته‌ای خبر داده‌اند.

پایگاه صهیونیستی «آی ۲۴» در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای از رایزنیها و لابیهای تل‌آویو با اعضای کنگره آمریکا به منظور «خرابکاری» در روند توافق هسته‌ای ایران خبر داده است.

در گزارش این رسانه صهیونیستی با عنوان «اسرائیل برای خرابکاری در توافق ایران رو به کنگره آورده»، آمده است: ‌ «اسرائیل در حال آخرین تلاشها برای اعمال فشار بر مذاکره‌کنندگان در وین به منظور اعمال تغییرات در توافق در حال حصول با ایران است».

در ادامه گزارش با اشاره به ادامه لابیهای مقامات این رژیم درباره مذاکرات هسته‌‎ای آمده است: «یووال اشتاینیتز که مسئول دولت اسرائیل در موضوع مذاکرات ایران بوده در روزهای اخیر با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود صحبت کرده است».

«آی ۲۴» نوشت: «مقامات اسرائیلی برای رسیدن به هیچ گونه تغییرات قابل توجهی در توافقی که آن را فاجعه‌بار می‌دانند، ‌ امید زیادی ندارند و در نتیجه تلاشهایشان را بر روی خرابکاری بر روند تایید توافق هسته‌ای توسط کنگره آمریکا متمرکز کرده‌اند».

این رسانه در ادامه از لابی تل‌آویو با اعضای کنگره به منظور دادن رای مخالف به توافق احتمالی هسته‌ای ایران خبر داده و با اشاره به اظهارنظر باراک اوباما برای وتوی رای مخالف کنگره تاکید کرد: «رئیس‌جمهور اوباما گفته است که از قدرت وتوی خود استفاده می‌کند که در نتیجه اسرائیل باید تلاشهای خود را برای تضمین اکثریت دو سوم آرای کنگره جهت غیر قابل وتو کردن رای مضاعف کند».

در گزارش آمده است: «با توجه به نگرانیهای شرکتهای آمریکایی درباره خارج شدن از رقابت برای ازسرگیری تعاملات با ایران در صورت رفع تحریمهای اروپایی، اسرائیل شاید در کنگره با دشواری روبورو شود. گزارش شده که حدود ۱۰۰ شرکت فرانسوی در ماه سپتامبر برای بازنگری فرصتهای تجاری در تهران حضور داشتند و صدها شرکت آلمانی که در میان آنها تولیدکنندگان بزرگ خودرو هم دیده می‌شود آماده بازگشت به بازار ایران هستند».

رسانه صهیونیستی هشدار میدهد که تلاشهای اسرائیل برای قانع کردن قانونگذاران آمریکایی جهت رد کردن و نپذیرفتن توافق وین میتواند با منافع بازرگانان و شرکتها با تصادم و درگیری مواجه شود.