۲۳ آسیب اجتماعی مشهود در پایتخت

به گزارشافکارنیوز،عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه ۲۳ آسیب مشهود در پایتخت داریم، گفت: اعتیاد، کودکان کار، طلاق، بیکاری و … از آسیب های مشهود شهر تهران هستند اما ۱۰۰ آسیب پنهان داریم که به مرور زمان در حال رخ دادن هستند و مسئولان نباید به راحتی از کنار آن بگذرند زیرا در آینده دچار آسیب های اجتماعی بیشتری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ماهواره و فضاهای مجازی با گلوله های آتشینی که به سوی جامعه پرتاب می کنند در حال مسموم کردن جامعه هستند، گفت: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید دست از موازی کاری ها بردارند و برای اثربخشی بیشتر در حوزه اجتماعی، تقسیم وظایف انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی پیشنهاد کرد: تمامی نهادهای مسئول در حوزه آسیب ها، کمیته ویژه آسیب های اجتماعی تشکیل دهند و در آن هر کدام مسئول بخشی از آسیب های اجتماعی شوند. به طور مثال اگر ۲۵ نهاد مرتبط با آسیب ها وجود دارد و ۲۳ آسیب اجتماعی مشهود داریم، هر نهاد مسئول یکی از آسیب های اجتماعی شود تا همان نهاد در صورت رشد این آسیب، پاسخگو باشد. در حال حاضر ما نمی دانیم برای رشد آسیب های اجتماعی چه کسی را مسئول بدانیم. به طور مثال در حوزه تکدی گری، نیروی انتظامی، متکدیان را جمع آوری می کند اما این متکدیان را به چه جرمی نگه دارند و در کجا اسکان دهند. در این رابطه نقش بهزیستی، مجلس و قوه قضائیه پررنگ می شود. ما باید در این کمیته برای تمامی آسیب ها برنامه ریزی داشته باشیم تا کسی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند و از طرفی هم مشخص شود چه کسی باید در چه حوزه ای پاسخگو باشد.