ایتالیا خواستار سازش یونان با طلبکارانش شد

به گزارش افکارنیوز، پس از مخالفت یونانی‌ها با پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی، ایتالیا امروز خواستار سازش یونان با طلبکارانش شد.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، در پی رأی منفی یونانی‌ها به پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی در خصوص دریافت بسته کمک مالی اروپا طی همه‌پرسی روز گذشته، «سندرو قوزی» معاون روابط اتحادیه اروپای ایتالیا امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «یونان و طلبکارانش باید مذاکرات خود را از سر بگیرند و برای دستیابی به توافق عزم و اراده بیشتری به کار گیرند.»

وی افزود: «مذاکرات میان آتن و طلبکارانش تاکنون شبیه «گفت‌وگوی ناشنوایان» بوده است و هر دو طرفین مسئول آن هستند.»

این مقام ایتالیایی افزود: «چنانچه هریک از طرفین فکر کند که حق دارد و طرف دیگر در اشتباه است، کار پیش نمی‌رود و راه به جایی نخواهد رسید. طرفین باید برای درک دیدگاه‌های طرف مقابل تلاش کنند.»

مردم یونان روز یکشنبه با وجود اظهارنظرهای مقامات اروپایی، قاطعانه به پذیرش شروط وام‌دهندگان و تداوم سیاست‌های ریاضتی نه گفتند.

دولت یونان که طی ماههای اخیر گامهایی را هم برای گسترش روابط با روسیه برداشته و به همین جهت هم بیش از قبل مغضوب اروپاییها شده، از یونانیها خواسته بود در انتخابات رأی منفی به صندوق بیاندازند و دیوارهای آتن و دیگر شهرهای یونان مملو از پوسترهایی منقش به Oxi (عبارت یونانی نه) بود.