تب داغ مجموعه‌های تلویزیونی در تابستان

به گزارش افکارنیوز، شبکه یک برای سه ماهه تابستان دو مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» ساخته فریدون جیرانی و «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را در نظر گرفته است.

اولی که بتازگی تصویربرداری‌اش به پایان رسیده و همزمان با آن مراحل تدوین خود را نیز آغاز کرده، داستان تعدادی از عوامل فریب خورده و جاسوسان خارجی است که در عملیاتی یک دانشمند هسته‌ای ایران را به قصد انتقال به باکو برای بهره‌برداری‌های جاسوسی و تبلیغاتی می‌ربایند اما به‌دلیل مجروح شدن این دانشمند، برنامه عملیات تغییر می‌کند و سرانجام با دستگیری و هلاکت جاسوسان این عملیات ناکام می‌ماند. از سویی با تدبیر نیروهای اطلاعاتی کشور، عوامل هدایت عملیات نیز فریب می‌خورند و …

امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، فرهاد قائمیان، داریوش ارجمند، الهام کردا و فرزین صابونی از بازیگران سریال تعبیر وارونه یک رویا هستند که جلوی دوربین مرتضی غفوری رفته‌اند.

بهرام دهقانی تدوینگر و بهزاد عبدی آهنگساز این مجموعه هستند که تهیه‌کنندگی آن را سیدکمال طباطبایی برعهده دارد.

فریدون جیرانی که فیلم‌های سینمایی زیادی ساخته و اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه هفت را نیز در کارنامه دارد، پیش از این مجموعه مرگ تدریجی یک رویا با بازی دانیال حکیمی، ناصر تهماسب، سامیه لک و پولاد کیمیایی را روی آنتن شبکه دوی سیما برد که در زمان خود با استقبال گرم مخاطبان روبه‌رو شد.

حضور جعفری و بهرام که هردو از بازیگران مطرح کشور هم به حساب می‌آیند و در نمایش‌های مختلف بازی‌های درخشانی ارائه کرده‌اند، می‌تواند یکی از نقاط قوت مهم تعبیر وارونه یک رویا باشد.

نفس گرم دیگر مجموعه این شبکه است که بهار امسال در حضور محمد احسانی(مدیر شبکه یک سیما) جلوی دوربین رفته است.

این ملودرام اجتماعی درباره زنی به نام ملیحه با اعتقادات بالای مذهبی است که اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد که به نوعی مسیر زندگی و اعتقادی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

از بازیگران این مجموعه می‌توان به مرجانه گلچین در نقش ملیحه، حامد کمیلی در نقش اسماعیل، نیلوفر خوش خلق در نقش فروغ و تارا شفاهی بازیگر خردسال در نقش سارا اشاره کرد که جلوی دوربین ناصر کاووسی رفته‌اند.

نویسندگی فیلمنامه این مجموعه سی قسمتی را عسگرپور و طلا معتضدی برعهده داشته و از دیگر عوامل اصلی آن می‌توان به مجید اسکندری(طراح گریم)، کامران کیان ارثی(صدابردار)، مجید لیلاجی(طراح صحنه و لباس) و سیدمحمود رضوی(تهیه‌کننده) اشاره کرد. مجموعه یاد شده چهارمین مجموعه تلویزیونی محمد مهدی عسگرپور پس از گل‌های گرمسیری، جراحت و شیدایی است.

«شبکه دو»

«کیمیا» ساخته جواد افشار مهم‌ترین و تقریبا قطعی‌ترین گزینه این شبکه برای پخش در ایام تابستان است که می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای مخاطبان خود داشته باشد.

ملودرامی که در سه برهه زمانی(پیش از انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی و زمان حال) روایت شده و یک پدر و دختر شخصیت‌های محوری آن به حساب می‌آیند.

دختر خانواده که کیمیا نام دارد، پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است.

سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود.

زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌‌کنند. در حقیقت کیمیا سه دوره تاریخ معاصر ایران را به تصویر کشیده و شخصیت‌هایش را در دل آن به حرکت در آورده است.

در این مجموعه که بیش از ۳۰۰ بازیگر دارد، مسعود بهبهانی‌نیا(نویسنده فیلمنامه)، علیرضا رنجبران(تصویربردار)، فرشید احمدی(صدابردار) و امیر اسکندری(طراح گریم) حضور دارند که تهیه‌کنندگی آن را موسسه فرهنگی وصف صبا برعهده دارد.

از بازیگران کیمیا نیز می‌توان به مهراوه شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سیدمهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کورش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا‌شناس، میرفرخ‌هاشمیان و محسن مجلس‌آرا اشاره کرد.

جواد افشار که مجموعه‌های پرمخاطبی همچون روز رفتن، روزهای زیبا و مادرانه را در کارنامه دارد، در کیمیا تلاش زیادی برای روایت یک قصه پر پیچ و خم و طولانی به خرج داده و از تمام تجربیات چند ساله کارگردانی‌اش در این مسیر بهره گرفته است.

در عین حال نباید از گروه پرتعداد بازیگران کیمیا که جمعی از بهترین‌های این رشته را در خود جای داده نیز بسادگی گذشت که می‌تواند برگ برنده این مجموعه در برخورد با مخاطبان خود باشد.

«شبکه سه»

«آقا و خانم سنگی» نام مجموعه تلویزیونی تابستانی این شبکه برای مخاطبان خود است که توسط شاهد احمدلو کارگردانی شده است.

این مجموعه کمدی داستان جوانی به نام سعید سنگی است که پس از فروش باغچه‌ای که از پدرش به ارثمانده، مزرعه‌ای برای پرورش شترمرغ می‌خرد تا از سود آن جهیزیه سه خواهر دم‌بخت خود را آماده کند اما درگیر یک کلاهبرداری شده و مزرعه‌اش را هم از دست می‌دهد.

در همین حین نوه عمویش(احسان سنگی) برای ازدواج با سحر(خواهر سعید) پا پیش می‌گذارد که با شرط‌های سنگینی از سوی سعید مواجه می‌شود. اما احسان که می‌خواهد به هر شکل با سحر ازدواج کند شرط‌ها را پذیرفته و وارد ماجرایی می‌شود که …

احمدلو که پیش از این مجموعه‌هایی همچون سه دونگ سه دونگ و ماه عسل و خانه اجاره‌ای را ساخته، آقا و خانم سنگی را براساس فیلمنامه‌ای از علیرضا مسعودی و امین حسینیون جلوی دوربین برده و از بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، غلامرضا نیکخواه، علیرضا جعفری، عباس جمشیدی، حسین سلیمانی، شراره دولت‌آبادی، سوسن پرور، هومن حاجی‌عبداللهی، رضا رویگری، حدیثه تهرانی، یاسمینا باهر، شهرام قائدی و مرضیه صدرایی بهره گرفته است.

همچنین در این مجموعه که فرید شب‌خیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، حسین ناظریان(مدیر تصویربرداری)، احمد پولی بابایی(مدیر صدابرداری) و آرمین اسماعیلی(طراح گریم) حضور دارند.

حضور کامبیز دیرباز هم در این مجموعه که پس از مجموعه تلویزیونی میکائیل بازگشت موفقیت‌ آمیزی به قاب‌کوچک تلویزیون داشته، می‌تواند نقش مهمی در جلب نظر مساعد مخاطبان داشته باشد.

«شبکه تهران»

«یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» ساخته مسعود کرامتی نام مجموعه‌ای است که برای پخش پس از پایان ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

این مجموعه که از مدت‌ها پیش خبر تولید آن به گوش می‌رسید، این روزها همزمان با تصویربرداری مراحل فنی خود را طی کرده و برای پخش آماده می‌شود.

این کار که از دو گروه فیلمنامه‌نویس به سرپرستی علیرضا کاظمی‌پور(تیم اول) و امیرعباس پیام(تیم دوم) بهره گرفته، داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که روان‌شناسی خوانده و به‌دلیل عدم سرمایه کافی برای تأسیس کلینیک با استفاده از مهارت‌هایش تصمیم می‌گیرد یک سایت اینترنتی برای خود راه‌اندازی کند.

در این مجموعه تلویزیونی چهل و پنج قسمتی با ساختار اپیزودیک که تهیه‌کنندگی‌اش را اسماعیل عفیفه برعهده دارد، بازیگرانی همچون شقایق دهقان، امیررضا دلاوری، فلامک جنیدی، علی عامل‌هاشمی، فریبا جدیکار، محمود بهروزیان، فرناز رهنما، مونا غمخوار، کاظم سیاحی، نعیم شیخ‌محبوبی، فاطیما حاجتی و پارسیا شکوهی به‌عنوان بازیگران ثابت و امیرحسین رستمی، بیوک میرزایی، مهشاد مخبری، حشمت آرمیده و… به‌عنوان بازیگران مهمان حضور دارند که تعدادی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان نیز در ادامه به آنها اضافه می‌شوند.

تصویربرداری ۲۵ قسمت از یادداشت‌های یک زن خانه‌دار به پایان رسیده و ده قسمت آن پس از طی مراحل فنی آماده پخش شده‌اند.

همچنین محمدرضا قوام‌پور و مجید گل‌سفیدی(مدیر تصویربرداری)، سیدجلال موسوی(طراح گریم)، محمد کیان‌ارثی(صدابردار)، امیر ادیب‌پرور(صداگذار و تدوینگر) و افشین عزیزی(آهنگساز) با این مجموعه هستند.

مسعود کرامتی پیش از این کارگردانی مجموعه «خانه ما» را برعهده داشته که اتفاقا مورد توجه مخاطبان خود در پخش نخست و نیز بازپخش‌هایش قرار گرفته است.

شبکه تهران در کنار مجموعه یادشده همچنان تولید قسمتهای تازه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به تهیهکنندگی علیاکبر تحویلیان را در دستور کار دارد که بهصورت هفتگی روی آنتن این شبکه خواهد رفت؛ مجموعهای اپیزودیک که به لحاظ مضمونی به یکدیگر پیوند خورده و یک پیکره واحد را تشکیل میدهند.