تولد کودکان بی هویت در جنوب تهران و دفن آنها در فرحزاد

به گزارشافکارنیوز،فاطمه دانشور با اشاره به اینکه ما آماری از کودکان بی‌هویت نداریم، اظهار داشت: به دلیل نبود آمار و همچنین نبود مطالعات صحیح و منطقی، مداخلات لازم نیز در این حوزه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران چند NGO اقداماتی را در حوزه کودکان بی‌هویت انجام داده‌اند اما این کافی نیست و می‌بایستی سایر دستگاه‌های دولتی به این حوزه ورود پیدا کنند.

دانشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر کودکان بی‌هویتی که توسط زنان کارتن‌خواب و یا خیابانی متولد می‌شوند بلاتکلیف هستند و این کودکان بر اثر سوء تغذیه و گرما در خیابان فوت و در نهایت در منطقه‌ای از فرحزاد دفن می شوند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، اضافه کرد: موضوع کودکان بی‌هویت از جمله موضوعاتی است که می‌بایست مورد توجه دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان بهزیستی قرار گیرند و به موضوع وارد و به راحتی از آن عبور نکند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از پدیده‌ها را که به عنوان پدیده‌های نامطلوب و نو معرفی می‌شوند نمی‌توان انکار کرد، گفت: نباید نگاه حذفی به این پدیده‌ها داشته باشیم و دستگاه‌های مربوطه بایستی با استفاده از ظرفیت NGO ها نسبت به شناسایی کودکان بی‌هویت اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشور اضافه کرد: در مرحله نخست بایستی مهدهای کودکی را در مناطق پرخطر ایجاد کرد تا این کودکان به این مهدها سپرده شوند و مداخلات لازم برای آن ها صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: دستگاههای متولی وظایف خود را در قبال کودکان کار و خیابانی انجام دهند.