به گزارشافکارنیوز،علی اصغر برائی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران، با اعلام این خبر، افزود: موردی از آنفلوآنزای مرغی دراستان تهران مشاهده نشده و تنها به دلیل مواردی از ابتلای به این بیماری در روستا‌های استان مازندران، نظارت‌ها در استان تهران افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: گزارش‌هایی که اخیرا درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی در فیروزکوه و دماوند ارائه می‌شود احتمالا به دلیل ایجاد قرنطینه و پایش دراین مناطق بوده، اما تا به امروز مورد خاصی مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: دامپزشکی استان تهران، به دلیل هم مرزی با استان مازندران مراقبت‌های خود را برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا درمناطق یاد شده افزایش داده است.

وی اظهار داشت: بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا به دلیل اینکه از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود همیشه نگرانی‌های از بابت انتقال آن وجود دارد و باید هوشیاری لازم وجود داشته باشد اما این به این معنی دست روی دست گذاشتن دامپزشکی نیست.

برائی نژاد تاکید کرد: وظیفه دامپزشکی در همه فصول مراقبت، هوشیاری و گوش به زنگ بودن است و امیدورایم که در آینده نیز مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خطاب به مردم گفت: مرغ و گوشتی که در بازارمصرف عرضه می‌شود مورد تایید ما بوده و مردم از هر نظری با خیال راحت می توانند این محصولات را خریداری و مصرف کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته فعالین بخش خصوصی طیور کشور و استان تهران خبر از ورود آنفلوآنزای مرغی به فیروزکوه و داماوند دادند.